اردوغان: سرقت و انحطاط اخلاقی علت وحشیگری اسرائیل در غزه است

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر قصد کشورش برای ادامه دادن به تلاش‌هاش برای غزه، علت وحشیگری رژیم اشغالگر در غزه را تنها سرقت، انحطاط اخلاقی و رذالت دانست.

به گزارش خبرآنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی که پس از جلسه کابینه‌اش در ساختمان ریاست جمهوری در آنکارا داشت، اظهار کرد: روشن است چه کسی راه را برای کشتار مستمر اسرائیل در غزه باز کرد، چه کسی از آن حمایت کرد، چه کسی نظاره‌گر ماند و حتی چه کسی از آن خوشحال شد.

اردوغان با اشاره به اینکه آنکارا تلاش کرد از طریق ابتکارعمل‌های دیپلماتیک و کمک‌های بشردوستانه از ساکنان غزه حمایت کند، گفت: ترکیه تمام توان خود را برای کمک به غزه و فلسطین به کار می‌گیرد و این روند ادامه خواهد یافت و حل این مشکل بر ایجاد تفاهمی سازنده و جدی در سطح بین‌المللی استوار است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: بیش از هر زمان دیگری این نیاز مبرم وجود دارد که جهان اسلام یک پیکر واحد همانند آجرهای یک دیوار باشد.

به گزارش ایسنا، او با اشاره به شکست نهادهای سازمان ملل و بین‌المللی در به دست گرفتن زمام ابتکارعمل درباره غزه گفت: نیازی به توضیح نیست نهادهای بین‌المللی که قرار بود مانع این وحشیگری شوند، چگونه فلج شدند و حتی کسانی که تنها قصد اعلام این وحشیگری را داشتند، به چه شکل سرکوب شدند و ظلم صهیونیسم فاشیست تا چه اندازه می‌تواند نامحدود باشد.

اردوغان افزود: اولین ساختمان شهرک یهودی که در غزه افتتاح می‌شود، به تنهایی کافی خواهد بود تا نشان دهد دلیل این وحشیگری تنها سرقت، فروپاشی اخلاقی و رذالت است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تاکید کرد: آینده هر کشور یا ملتی که به مصادره برنامه‌ریزی‌شده اراضی فلسطینی که از جنگ جهانی دوم ادامه دارد، مشروعیت ببخشد، هرگز در آرامش نخواهد بود.

او ادامه داد: فردا که عملیات‌های قتل و سرقت که امروز برای فلسطینی‌ها آشنا است، برای آنها هم انجام شود، دیگر این کشورها و ملت‌ها رویی برای درخواست کمک از کسی نخواهند داشت.

در نتیجه حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ساکنان این منطقه با فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده و بیش از ۱.۸ میلیون فلسطینی در داخل این منطقه در اردوگاه‌هایی بدون تجهیزات و امکانات و اقامتگاه‌ها مواجه شدند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1880898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =