روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

در حالی که انتظار می‌رود طبق روال سال‌های گذشته در بازار غیررسمی‌خرید و فروش وام مسکن، قیمت‌ها در فصل سرد سال نسبت به ماه‌های ابتدایی کمی‌با کاهش مواجه شود، اما بررسی‌ها از وضعیت بازار خرید و فروش وام مسکن نشان از رشد آهسته قیمت‌ها در روزهای پايیزی پایتخت دارد.
در ابتدای فصل تابستان ادامه مخالفت با پرداخت وام خرید مسکن توسط بانک‌های دولتی و خصوصی اثر معکوس در بازار غیررسمی‌ وام گذاشت، به گونه‌ای که منجر به بی‌اعتنایی خریداران مسکن به وام شد، اما همانطور که فعالان بازار مسکن پیش‌بینی می‌کردند در حال حاضر تعادل بین خرید و فروش وام مسکن در بازار غیررسمی ‌برقرار شده است و حتی به مرحله افزایش استقبال از وام خرید نیز رسیده و به نظر می‌‌رسد رشد معاملات در بازار مسکن، بازار خرید و فروش وام را هم داغ کرده است.
در حال حاضر برخی از فعالان بازار غیررسمی ‌وام مسکن خبر از افزایش 100 تا 300 هزار تومانی قیمت خرید و فروش وام مسکن در ماه پایانی فصل پايیز می‌دهند و همچنین بسیاری از فعالان بازار بر مشاهده نشانه‌های افزایش استقبال از وام خرید مسکن نسبت به فصل گذشته اذعان و اظهار می‌کنند: استقبال از وام خرید بین 15 تا 20 درصد بیشتر شده است.
در این راستا برخی از این فعالان تمایل دوباره برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را دلیل افزایش قیمت‌ها و متقاضیان خرید و فروش وام مسکن عنوان می‌کنند.
روایت از بازار غیررسمی‌خرید و فروش وام
یکی از فعالان بازار غیررسمی ‌در تشریح وضعیت روز‌های اخیر خرید و فروش وام گفت: در حال حاضر در مجموع 5 تا 6 بانک دولتی و خصوصی وام مسکن عرضه می‌کنند و همین امر باعث شده است که نسبت حضور متقاضیان خرید و فروش وام مسکن در بازار کنونی نسبت به اول سال تقریبا یکسان باشد، اما در حال حاضر قیمت‌ها نسبت به 6 ماهه اول سال 200 تا 300 هزار تومان گران‌تر شده است.
او در ادامه اظهار کرد: با وجود آنکه فصل پايیز است و به نظر می‌رسد که در این فصل متقاضیان خرید وام کاهش پیدا کنند، اما هم اکنون استقبال از وام خرید بین 15 تا 20 درصد رشد کرده است. یکی دیگر از فعالان بازار خرید و فروش وام مسکن در پاسخ به این سوال که قیمت خرید و فروش در بازار چه تغییری نسبت به فصل گذشته کرده است به «دنیای اقتصاد» گفت: قیمت‌ها نسبت به فصل تابستان تقریبا بین 50 تا 100 هزار تومان رشد کرده‌اند.
او در تشریح وضعیت فعلی بازار خرید و فروش وام گفت: طبیعی است که در این وقت از سال با کاهش تمایل به انجام معاملات قیمت نسبت به تابستان کاهش پیدا کند، اما در حال حاضر قیمت‌ها کمی‌رشد پیدا کرده و استقبال از وام خرید هم بیشتر شده است.


/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =