۱ نفر
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
هشدار مدیریت بحران به تهرانی‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به کوهنوردان نیز توصیه کرد از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی و احتمال وزش باد شدید، گفت: استقرار در نواحی مرتفع پایتخت مثل دکل‌ها و داربست‌ها طی ۴ روز آینده خطر آفرین است.

به گزارش صدا و سیما، حامد یزدی مهر، عصر جمعه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه ناپایداری جو و گذر متناوب ابرهای همرفتی از فردا شنبه ۱۹ اسفند تا روز سه شنبه ۲۲ اسفند در استان تهران خبر داد.

وی گفت:طبق اعلام سازمان هواشناسی در مدت مذکور برای نواحی جنوبی، غربی و ارتفاعات، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید و در نیمه شمالی و غربی و دامنه و ارتفاعات بارش برف و باران رعد و برق، مه و مناطق کوهستانی وقوع کولاک پیش بینی شده است.

آقای یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد دو روز گذشته، گفت: احتیاط در تردد از مسیرهای کوهستانی به دلیل احتمال لغزندگی و کاهش دید توصیه می شود.

وی افزود: طبق اعلام هواشناسی در مناطقی مانند میگون، آبعلی، دماوند، پردیس، لواسان و شمیرانات احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد، لذا به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نداشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین با اشاره به احتمال وقوع باد شدید از فردا تا روز سه شنبه بر لزوم استحکام سازه‌های سست و موقت و پرهیز از استقرار در نواحی مرتفع مثل داربست‌ها و دکل‌های مخابراتی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به کوهنوردان نیز توصیه کرد از صعود به ارتفاعات در این ایام اجتناب کنند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1882006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =