ممنوعیت خرید و فروش گونه های جانوری در قشم

رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم گفت: خرید و فروش هر گونه جانوری در آستانه نوروز در این جزیره ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش خبرآنلاین، شاهمراد جعفری نسبت به خرید و فروش گونه های جانوری در معرض انقراض در آستانه سال جدید توسط برخی افراد سودجو و مراکز پرنده فروشی در کنار فروش ماهی قرمز هشدار داد.

وی توضیح داد: هر ساله در ایام پایانی سال و در آستانه تعطیلات نوروز، برخی افراد فرصت طلب و سودجو با هدف تجارت غیر قانونی حیات وحش با ورود به زیستگاه های طبیعی، ضمن زنده گیری گونه های جانوری نادر و ارزشمند نظیر لاک پشت، مار آبی، سمندر لرستانی، لاله واژگون و نظایر آن اقدام به عرضه و فروش آنها می کنند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان قشم تاکید کرد: هر گونه خرید و فروش این گونه های جانوری در معرض انقراض غیرقانونی بوده و جرم محسوب می شود و سازمان حفاظت محیط زیست براساس قوانین مصوب موجود با متخلفین برخورد قانونی می کند.

جعفری اضافه کرد: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست قشم از مراکز خرید و فروش نوروزی در ایام پایانی سال با جدیت پیگیری می‌شود و از عموم مردم تقاضا می‌شود که از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌های در معرض خطر انقراض یا مهاجم محسوب می‌شوند، اجتناب کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه امکان پرورش و نگهداری گونه‌های وحشی به راحتی میسر نیست و بهتر است مردم از خرید این‌ گونه‌ها خودداری کرده و در صورت مشاهده عرضه و فروش آنها، موارد را با شماره های ۳۵۲۴۳۶۶۰ و ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1882637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =