تعیین پایتختی کتاب سمنان در این دوره، قابل دفاع ترین انتخاب است

مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت‌ های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی های انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: این دوره قابل دفاع ترین دوره در انتخاب پایتخت کتاب ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، اسماعیل جانعلی پور در آیین افتتاح ششمین دوره رویداد ملی جام باشگاههای کتابخوان کودک و نوجوان ایران در سمنان افزود: سه ویژگی که به نوعی پررنگ تر از سایر شهرها در سمنان بود تا سمنان به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم باز طراحی از رویدادهای فرهنگی صورت گرفته است گفت: تاکید بر حضور و نقش افرینی مردم، جریان ها و هسته های مردمی در فعالیت های فرهنگی به خصوص حوزه کتاب است از محورهای این بازطراحی است و این ویژگی ها را در سمنان پیدا و مشاهده کردیم.

جانعلی پور، وجود مردم علاقه مند به کتابخوانی در سمنان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ۸۵ درصد ظرفیت نشر کشور در تهران و قم متمرکز است و خرید و فروش کتاب در این استانها بیشتر است و امسال در نمایشگاه کتاب تهران بیش از ۱۸۰ هزار نفر کتاب اینترنتی خریدند و به نسبت جمعیت، استان سمنان پیس از تهران و قم بیشترین نسبت در کنار سایر شهرها خرید داشته است.

وی با بیان اینکه مردم استان سمنان نسبت به جمعیت بیشترین خرید کتاب را از این نمایشگاه داشته اند تصریح کرد: این عدد را در لابلای اتفاقات فرهنگی در کنار رصد میدانی مانند پایتخت کتاب ایران قرار می دهیم برای سیاست گذاران فرهنگی شاید این اتفاق جالب بود و این انتخاب شایسته مردم سمنان است و این دوره قابل دفاع ترین برای انتخاب پایتخت کتاب ایران است.

جانعلی پور، از استاندار سمنان و نماینده ولی فقیه برای اهتمام ویژه در این روند قدردانی کرد و گفت: این مسوولان مجاهدانه و فعالانه در این عرصه فعالیت و نقش آفرینی کردند.

مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت‌ های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طراحی و استفاده از نرم افزار کتاب برای ارسال کتاب به منازل توسط شهرداری سمنان را نیز فعالیتی ابتکاری و مناسب دانست و گفت: این ابتکار را باید ترویج و در کشور توسعه داد.و امکان و ظرفیت بین المللی کردن این نرم افزار وجود دارد و آماده کمک در این زمینه هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =