مهلت پرداخت جریمه های رانندگی سال 89 شنبه 19 آإرماه به پایلان می رسد. پلیس اعلام کرده تا ساعت 10 روز شنبه آینده، آماده ارائه خدمات در مراکز پلیس +10 است.

به گفته سرهنگ جهانگيري، معاون فني مهندسي پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي ‌بر اساس تمهيدات اتخاذ شده تمامی مراكز پليس + 10 در روزهاي پنجشنبه، جمعه و شنبه آينده (17، 18 و 19 آذرماه سال جاري) تا ساعت 22 نسبت خدمات به اين دسته از رانندگان ارائه مي‌كنند.

او دراین باره پرداخت جریمه ها به ایسنا گفت: رانندگان مي‌توانند براي پرداخت الكترونيكي قبوض جريمه خود، شماره VIN خودرو خود را به همراه ستاره در انتهاي آن به پيامك 30005151 ارسال كنند تا شناسه‌ قبض و شناسه‌ پرداخت قبض جريمه براي آنان ارسال شود. ‌در عين حال شهروندان مي‌توانند تا پايان روز شنبه 19 آذر ماه سال جاري تا ساعت 22 با مراجعه به مراكز پليس +10 نسبت به دريافت قبض جريمه و پرداخت الكترونيكي آن اقدام كنند.

بر اساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي، دو برابري جريمه رانندگان تا پايان سال 89 در صورت پرداخت تا 19 آذر ماه بخشیده می شود. پلیس از مجچلس خواسته بود تا این مهلت را تمدید کند. اما مجلس با آن مخالفت کرد. به همین دلیل مالکان خودروها فقط تا روز شنبه مهلت دارند تا جرایم سال 89 را پرداخت کنند. در غير اين صورت جريمه آنان دو برابر مي‌شود.

به گفته معاون فني مهندسي راهور بخشودگي دو برابري جريمه معوق رانندگان مربوط به سال 90نمي‌شود،‌ او همچنین گفت: "رانندگاني كه تا پايان روز شنبه نسبت به پرداخت بدهي جريمه معوق سال 89 خود اقدام نكنند تمام جرائم معوق آنان مجددا از روز يكشنبه دو برابر مي‌شود. ‌بر اساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي، رانندگاني كه چهار ماه قبض جريمه خود را پرداخت نكنند پلاك‌شان در سيستم توقيف و ارائه هر گونه خدمات خودرويي به آنان متوقف مي‌شود. همچنین رانندگاني كه بيش از يك ميليون تومان بدهي جريمه داشته باشند نيز خودرو‌شان بر اساس قانون جديد توقيف شده و گواهينامه راننده ضبط مي‌شود."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عارف احمدپور IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    3 2
    از پليس زحمتكش مي خواهم اگر قصد ارائه تسهيلات به مردم دارد شناسه قبض و پرداخت جرايم را نيز همراه پيامك براي مردم بفرستد تا هم زودتر جرايم پرداخت شود و هم رفت و آمد هاي بيجا به پليس 10 كم گردد چرا بايست براي جريمه 4000 هزار توماني من 1500 تومان پرداخت كنم فقط براي اين كه شناسه ها را داشته باشم
  • احسان IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    3 1
    مسخرست ، من بعد از 30 بار اس ام اس زدن به اون شماره بالاخره موفق به گرفتن شماره قبض و پرداخت شدم ، اما هیچ بانکی این شماره ها رو برای پرداخت قبول نمی کنه ... چرا اینقدر بی برنامه؟؟
    • احسان IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      1 1
      بعد از تحقیق متوجه شدم که فقط درگاه بانک ملی قابلیت پرداخت قبوض جرایم رانندگی رو داره ؛ بالاخره موفق به پرداخت شدم . تو رو خدا درست اطلاع رسانی کنید ملت سر در گم نشد.
    • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      0 2
      شما لطف کن از دستگاه کارت خوان یا pos پرداخت کن با همون شناسه
  • احسان IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    7 0
    سلام، تا همین الان که دارم این پیام برا شما میفرستم 24بار به 30005151 اس دادم اما دریغ از یک کلمه جواب، آخه چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • احسان IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      4 1
      بیشتر تلاش کن ، 30 بار که اس ام اس بدی به جواب می رسی . =))
  • بدون نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    3 1
    چندین بار اسمس فرستادم جوابی دریافت نکردم ... اینم مثل چیزای دیگه مشکل و ایراد داره
  • یل هم وطن IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    3 1
    وقتی که پلیس 10پرینت جریمه سال های قبل از 89 را دستم داد نزدیک بود ..........حدقل سه مورد جریمه به نام ماشینم ثبت شده ، که مطمئن هستم که من تخلف رانندگی نکردم . اما متاسفانه پلیس پاسخگو نیست و واقعا چگونه می توانیم ثابت کنم حق با من است . مجبور شدم جریمه را واریز کنم والله دو برابرآنرا باید پرداخت کنم .
  • سعید IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    5 0
    من چهار شنبه رفتم و خلافی رو دفتر پلیس 10 گرفتم همون روز هم بردم بانک ملی و پرداخت کردم اما تا امروز هر چی اس ام اس می دم بازم همون مبلغ قبلی رو برام می فرسته و صفر نشده. این اشکال سیستم یا واقعا پرداخت نشده؟؟؟ یعنی باز باید برم تو اون دفتر و تو صف واستم؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    4 1
    چرا جريمه هاي سال جاري را مشمول بخشودگي قرار نمي دهيد؟
  • حمید IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    0 0
    با سلام و عرض تبریک سال نو چرا هر بار که اس ام اس میدیم یه شناسه قبض جدید برامون میاد؟ من پرداخت کردم ولی یک روز بعد اس ام اس دادم هنوز خلافیم صفر نشده است. چه کنیم؟کجا مراجعه کنیم؟ با تشکر