گانتس به نتانیاهو: باید اجازه ورود کمک‌ها به غزه را بدهیم

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که باید اجازه ورود کمک‌ها به غزه داده شود.

به گزارش خبرآنلاین، بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما باید اجازه ورود کمک‌ها به غزه را بدهیم.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، وی در ادامه افزود: من به همه اقشار جامعه ازجمله افراد متدین می‌گویم که اسرائیل به همگی شما نیاز دارد.

بنی گانتس همچنین تصریح کرد نیاز به تمدید خدمت سربازان در ارتش وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در مذاکرات مربوط به آزادی اسرا متحد باشیم.

به گزارش ایسنا، گانتس تصریح کرد تصمیم جدایی گدعون ساعر از حزبش تصمیم خود او بوده و نظر دیگران نبوده است.

بنی گانتس که اخیرا به واشنگتن سفر کرده بود با رهبران آمریکایی از جمله کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده بود.

رسانه‌های عبری شامگاه سه‌شنبه فاش کردند که گدعون ساعر، رهبر حزب «امید جدید» تصمیم به پایان شراکت با حزب «آبی سفید» («اردوگاه رسمی») و «بنی گانتس» گرفته و در عین حال درخواست پیوستن به کابینه جنگ را داده‌ است.

گدعون ساعر، رئیس حزب «تیکفا حدَشا» تاکید کرد که حزب متبوعش با توجه به جنگ در غزه، به دنبال این است که بخشی از طرف‌های تأثیرگذار بر سیاست باشد.

گانتس در سخنرانی خود همچنین گفت: «به مدت پنج ماه، ما در یک کارزار سرنوشت ساز برای آینده اسرائیل بوده‌ایم. در شمال، ما در یک دوره آزمایشی قرار داریم و متعهد هستیم که ساکنان را در ماه‌های آینده به خانه‌های خود بازگردانیم. هیچ نتیجه احتمالی دیگری وجود ندارد.»

وی افزود: وضعیت امنیتی در بیت المقدس و کرانه باختری در آستانه اولین جمعه ماه مبارک رمضان نیز شاهد التهاب است و در این مورد نیز باید پیام‌های درست را منتقل کنیم و همچنین برای تشدید تنش آماده شویم.

وی تصریح کرد: ادامه جنگ در غزه و بازگشت اسرای اسرائیلی که بیش از پنج ماه در دست حماس بوده‌اند، ما را ملزم به اتخاذ تصمیمات دشوار در آینده نزدیک می‌کند.

گانتس ادامه داد: ما باید حقیقت را به افکار عمومی بگوییم که همه خواهان رهایی آنها و رفع تهدید حماس هستند. ما در میان بار حساسی قرار داریم و باید مسؤولانه و عاقلانه آن را هدایت کنیم و پیام‌های روشن و یکپارچه به دشمن بدهیم.

وی گفت: «ما همچنین با یک چالش بین‌المللی روبرو هستیم. هیچ تصمیم آسانی وجود ندارد - تصمیمات سرنوشت ساز و پیچیده وجود دارند. ما باید با دوستی با هم همکاری کنیم و اختلافات را در اتاق های بسته حل کنیم. این می‌تواند امکان پذیر باشد.»

گانتس ادعا کرد که کل کابینه جنگ در لزوم ادامه عملیات زمینی از جمله در رفح برای از بین بردن توان نظامی و دولتی حماس متحد است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =