۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱

ایسنا نوشت:

در پی دیدار معاون وزیر امور خارجه آمریکا از لبنان، منابع آگاه اعلام کردند که رئیس‌جمهوری این کشور درخواست دیدار فلتمن را رد کرده است. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع آگاه در دولت لبنان فاش کردند که جفری فلتمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا که به لبنان سفر کرده است، درخواستی را مبنی بر دیدار با میشل سلیمان، رئیس‌جمهور این کشور به دفتر ریاست‌جمهوری ارسال کرده که هیچ پاسخی از طرف رئیس‌جمهوری لبنان دریافت نکرده است.

سمیر مقبل، معاون میشل سلیمان گفت که عدم پاسخ مثبت رئیس‌جمهور به درخواست فلتمن به دلیل کمبود وقت بوده، چراکه سلیمان صبح روز پنج‌شنبه لبنان را به مقصد ارمنستان ترک گفته و نمی‌توانسته با مسئول آمریکایی دیدار کند.

در همین حال تشکل غیر دولتی کنگره ملی لبنان با استقبال از رد درخواست فلتمن توسط رئیس‌جمهور لبنان این اقدام را یک گام مثبت و تاریخی برای میشل سلیمان ارزیابی کرد.

در بیانیه کنگره ملی لبنان آمده است که این اقدام سلیمان باید از سوی همه آزادگان لبنانی مورد تقدیر قرار گیرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که ریاست‌جمهوری یک موضع ملی، قانونی و رهبری در لبنان است و این موضع میشل سلیمان جایگاه ملی وی را بسیار مستحکم می‌کند.

کنگره ملی همچنین ابراز امیدواری کرد که این موضع ملی میشل سلیمان به نخست‌وزیر و دیگر مسئولان بلندپایه لبنان نیز منتقل شود و طرح آمریکایی را که لبنان و منطقه را مورد هدف قرار داده، رد کند.51 261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =