مهلت یک هفته‌ای دستگاه قضایی برای جمع‌آوری زباله‌های جزیره هرمز

قاضی ویژه هرمز گفت: شهرداری هرمز به دستور عارف اکبری دادستان مرکز استان باید طی مدت یک هفته نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها در این جزیره اقدام کند.

به گزارش خبرآنلاین، ابوالقاسم نعمتی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و بی توجهی به انباشته شدن زباله در سطح شهر و معابر باعث پیدایش بیماری سالک در این جزیره می شود که برای دستگاه قضایی قابل قبول نیست.

این مقام قضایی ادامه داد: متاسفانه انباشت زباله سلامت مردم و گردشگران این جزیره را به خطر انداخته است که شهرداری هرمز باید ظرف مدت یک هفته اقدام به پاکسازی جزیره و جمع‌آوری زباله ها و نخاله های انباشته شده در سطح شهر کند.

نعمتی تاکید کرد: شهرداری به عنوان متولی جمع آوری زباله و ساماندهی نخاله های ساختمانی در مقابله با بیماری سالک وظیفه مهمی بر عهده دارد و هرگونه کوتاهی در این باره از ضعف نظارت گرفته تا کمبود منابع مالی باتوجه به اهمیت موضوع برای دستگاه قضایی که مرجع اصلی حفط حقوق عامه است قابل قبول نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت هرگونه کوتاهی از جانب شهرداری، دادستانی نظر به وظیفه ذاتی خود وارد عمل خواهد شد و در این رابطه، از باب حقوق عامه با متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

این مقام قضایی گفت: یکی از دلایل به وجود آوردن مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای شهروندان، نبود سطل‌های زباله و خودروهای حمل زباله است.

نعمتی بیان کرد: امروز در هرمز برخی خدمات مانند نصب سطل زباله و نظافت شهری کارهای بر زمین مانده دارد و در بحث پسماند مشکل داریم.

وی متذکر شد: این امر زیبنده شهروندان و خاصه گردشگران و هموطنان که به این جزیره سفر می کنند نیست و شهرداری هرمز باید نتایج اقدامات را ظرف یک هفته آتی به این مرجع اعلام و ارسال کند.

طی روزهای گذشته ویدئوهایی از انبوه زباله های جزیره هرمز در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب گسترده ای داشت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =