۵ سرگرمی و ایده جذاب برای استقبال خانوادگی از نوروز

اگر شما هم مانند اکثر ایرانی‌ها در حال شمارش معکوس و منتظر تحویل سال نو هستید و می‌خواهید سال ۱۴۰۳ را متفاوت‌تر شروع کنید؛ ما در این محتوا چند ایده جذاب برایتان داریم.

حفظ پیوندهای خانوادگی و دیدوبازدید عید یکی از اصلی‌ترین رسم و رسوم ما ایرانی‌هاست که از قدیم‌الایام وجود داشته است. پوشیدن لباس‌های نو و عیدی‌گرفتن از بزرگ‌های فامیل برای تمامی افراد و البته کودکان جذاب است؛ اما می‌توان در کنار این رسم‌ها، سال جدید پیش رو را کمی متفاوت‌تر هم آغاز کرد.

پویه آنلاین چند توصیه مهم برای اینکه نوروز پیش رو را متفاوت تر برگزار کنید و در دورهمی های خانوادگی متفاوت تر دیده شوید، آماده کرده است.

بازی‌های گروهی

زمانی‌که حرف از دورهمی به میان می‌آید، بازی حرف اول و آخر را می‌زند. امروزه کارت‌های بازی یا بازی‌های گروهی متفاوتی تولید و ساخته‌ شده‌اند. حتی می‌توانید به سراغ بازی‌های قدیمی‌تر مانند اسم‌فامیل بروید. فراموش نکنید که پانتومیم همیشه گزینه جذابی به‌شمار می‌رود.

یک شام متفاوت

تهیه سبزی ‌پلو با ماهی یا رشته‌پلو نیز یکی از رسوم ایرانی‌هاست؛ اما می‌توان با گنجاندن برخی از غذاهای متفاوت شام‌خانوادگی شب سال نو را شیک‌تر کرد. برای شادشدن بچه‌ها نیز بهتر است شیرینی‌های عروسکی رنگی‌رنگی تهیه کنید. اگر قرار است میزبانی شام شب سال نو برعهده شما باشد، می‌توانید بازی، گوش‌دادن به آهنگ و موسیقی‌های جذاب را هم در برنامه خود بگنجانید. فقط کافی است که کمی خلاق باشید.

۵ سرگرمی و ایده جذاب برای استقبال خانوادگی از نوروز

اهداف‌تان را بنویسید

چک‌لیستی از برنامه‌های تمامی اعضای خانواده برای سال جدید بنویسد؛ مثلاً از تمامی اعضای خانواده بپرسید که چه برنامه‌ای برای سال بعد دارند و آرزویشان چیست. این چک‌لیست می‌تواند حتی شامل برنامه‌ریزی برای یک سفر کوچک باشد. تمامی موارد گفته‌شده را با دقت بنویسید و آخر سال مرورشان کنید.

رسوم فرهنگی متفاوت

در کنار رسوم ایرانی می‌توانید برخی از رسوم کشورهای دیگر را نیز اجرا کنید. برای مثال اسپانیایی‌ها در ۱۲ ثانیه آخر، ۱۲ دانه انگور می‌خورند یا در ژاپن برای رفتن بدبختی، ۱۰۸ بار صدای زنگ نواخته می‌شود. جالب است بدانید کلمبیایی‌ها در هر جای جهان که باشند در زمان تحویل سال، با یک چمدان خالی در اطراف آپارتمانشان راه می‌روند، یا دانمارکی‌ها برای خوش‌شانسی، یک بشقاب را می‌شکنند.

سفره هفت‌سین متفاوت

یکی دیگر از رسوم ایرانی‌ها چیدن سفره هفت ‌سین است. اما امسال می‌توانید با ایده‌های خلاقانه سفره متفاوتی را تدارک ببینید. می‌توانید بر روی کارت‌ها چند سوال فکری بنویسید، آنان را کنار سفره قرار دهید و از اعضای خانواده و دوستانتان بخواهید که شانس خود را امتحان کنند؛ در صورت گفتن پاسخ درست، به آنان عیدی خوبی بدهید، اما اگر نتوانستند به پرسش پاسخ بدهند، آنان را جریمه کنید. حتی برای جذابیت بیشتر می‌توانید روی کارت‌ها قید کنید که جایزه و جریمه احتمالی چیست.

۵ سرگرمی و ایده جذاب برای استقبال خانوادگی از نوروز

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =