۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴

العالم نوشت:

"شیخ یوسف قرضاوی" مفتی مصری، در فتوایی مدعی شد در صورت شکست کشورهای عربی در سوریه، سوری ها حق دارند از کشورهای بیگانه بخواهند در کشورشان دخالت کنند.

قرضاوی که تابعیت قطری دارد، در مصاحبه با روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" خود را از جمله کسانی معرفی کرد که قبل و بعد از آغاز انقلابهای عربی، مردم را به انقلاب دعوت کرده است.

قرضاوی مدعی شد: کشورهایی که در آنها احزاب اسلامی به قدرت می رسند، با غرب و اسرائیل تعامل خواهند کرد، ولی آنها نمی پذیرند که تضعیف شوند، بویژه آن که اسرائیل سیاستهای خود را با زور تحمیل می کند.

ترکیه الگوی کشورهای عربی

قرضاوی در ادامه اظهارات خود، ترکیه امروز را نمونه ای معتدل از اسلام دانست که کشورهای عربی می توانند از آن الگو بگیرند.

 

با این حال، فایننشال تایمز موافقت قرضاوی با دخالت نظامی در لیبی را در حمایت اتحادیه عرب از این مسأله موثر دانست، و تاکید کرد که قرضاوی به دلیل حمایت و تبلیغ سیاستهای قطر، و توجیه سرکوب شهروندان بحرینی، با انتقادهایی مواجه است.

قرضاوی که همواره خود را حامی انقلابهای عربی و مقابله با رژیم های استبدادی معرفی کرده، از حامیان رژیم آل خلیفه در سرکوب تظاهرکنندگان در بحرین است. وی مدعی شده بود تظاهرات در بحرین ریشه مذهبی دارد.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    14 5
    اين حضرت آقا جنايتهايي كه در بحرين عربستان و يمن در چندين ماهي است كه افتاده نمي بينند و يا تركيه كه نوكر دست به سينه امريكاست تا از آنان در خصوص پيوستنشان به اتحاديه اروپا به پاس نوكريشان و يا كسب منافع از دول عرب خود فروخته چگونه است كشور تركيه حال بارز يك كشور الگوي اسلامي شده كه اعراب آنرا الگوي خود قرارداده اند به راستي چه دستهايي در پشت قضيه است تكليف ما در قبال اين دسيسه جديد چيست اگر در خصوص سوريه دير بجنبيم لبنان و سوريه را از دست خواهيم داد
  • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    5 4
    شیخ قرضاوی بخاطر دشمنی مبارک مجبور به مهاجرت و تبعید به قطر شد و نه بخاطر علاقه خود .... در ضمن او تابعیت قطری ندارد بلکه اجازه اقامت دارد و بعد از رفتن مبارک دوباره در مصر ساکن شد ....
  • علی سرافرازاردکانی IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    1 0
    قران شرح وبیان هرچیز است.هیچ مردوزن مومنی را نرسد که چون خدا ورسولش به کاری حکم دهنداختیاری باشد.سخنان را گوش کنید وبهترین انرا انتخاب کنید.جدال ودفعتان بهترین باشد.با انچه توان داریدفاع کنید.(قران کریم)با تدبراشکار می شود بسیاری از گفتارها برخلاف واقع ، معادل اسلام قلمدادشده است درحالیکه قران کریم می فرماید سخنان را گوش کنید وبهترین ان راانتخاب کنید فهوم ان است که درگفتار هم صحیح وجوددارد وهم اشتباه وجوددارد لکن درهمه حال صحیح انرا باید انتخاب کرد.دراین راستا قران کریم به صورت موضوعی اشتباهات رااز صحیح متمایز میکند.ضمنابا پژوهش به عمل اورده دانش جامع اسلام خالص درجهان وجود ندارد وعلت درگیری بین فرق ومذاهب مختلف درجهان ان است که بایدبه صورت موضوعی وجامع از طریق قران کریم اصلاح شناخت شود.
  • بدون نام NL ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    9 6
    مردک بی چشم ورو.مردم بحرین رو آل خلیفه و مزدوران آل سعود دارندمی کشند اونوقت این بابا داره خزعبل میگه.برای برخی که ذهن خراب دارند پیری هزار مرض میاره.
  • عادل US ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    2 14
    درودبرشیخ بزرگوارکه باحمایت قاطع ازجنبش مصرومردم لیبی بساط مبارک وقذافی رادرهم پیچید چه بخواهیم چه نخواهیم دکترقرضاوی بین جهان اسلام ازمحبوبیت بالایی برخورداراست.. امیدوارم خبرانلاین نظرم راسانسورنکند وازدست اندرکاران این سایت خبری تشکرمیکنم ازخدابخواهیم بساط ظلم وهرحکومت دیکتاتوری وموروثی برچیده شود آمین یارب العالمین
  • ... IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    2 0
    بابا یکی دوشاخه این علی سرفراز اردکانی رو بکشه.