کادیلاک سلستیک رولزرویس را به چالش می‌کشد/ عکس

سلستیک از مرغوب‌ترین اجناس و بهترین فناوری‌های جنرال‌موتورز استفاده می‌کند تا نام کادیلاک را بار دیگر به اوج برساند.

به گزارش خبرآنلاین و براساس گزارش پدال، هرچند پادشاهی خودروهای لوکس اروپایی در دستان برند رولزرویس است اما در آن سوی کره خاکی، این کادیلاک است که نهایت لوکس‌بودن را به سبکی آمریکایی به تصویر می‌کشد. این غول ۳۴۰ هزار دلاری به‌عنوان پرچمدار خودروی لوکس و برقی آمریکایی روانه بازار خواهد شد تا گوی رقابت را از پرچمدارانی چون مرسدس‌بنز کلاس S برباید.

کادیلاک هم‌اکنون فروشنده دو سدان و چهار مدل شاسی‌بلند است و می‌توانست گزینه سدان لوکس را به‌بهانه تولید نسخه‌ای ویژه از اسکالید کنار بگذارد اما این کار را نکرد. طراح ارشد پروژه سلستیک، «ارین کراسلی»، باور دارد خودروی تک تولیدی مفهومی این خودرو که قبلتر معرفی شده بود، برای ساخت نسخه تولید انبوه نقش ستاره راهنمای شمالی را بازی کرده است. گویا یک نمونه گلی ۱:۱ از خودروی کانسپت در استودیوی طراحی تولید انبوه سلستیک نگه داری می‌شده تا طراحی آن تا حد ممکن به کانسپت نزدیک شود.

کادیلاک به خریداران این خودرو اجازه می‌دهد تا تمام بخش‌های آن را شخصی‌سازی کنند. در همین راستا و برای ارائه دمو از تغییرات نهایی روی خودروی آن‌ها، امکاناتی را در استودیو خود فراهم کرده که به طراحی خودروی مشتری کمک خواهد کرد.

کادیلاک سلستیک رولزرویس را به چالش می‌کشد/ عکس

سلستیک بر پایه پلتفرم آشنای «اولتیوم» شرکت جنرال‌موتورز تولید می‌شود که نگهدارنده دو موتور خواهد بود. موتورهای یادشده که نیروی خود را از باتری ۱۱۱ کیلووات ساعتی می‌گیرند، روی‌هم‌رفته ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند و می‌توانند بدنه حجیم سلستیک را درعرض ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. سازنده ادعا می‌کند باتری آن بیش‌از ۶۰۰ کیلومتر دوام خواهد آورد.

کابین این سدان فست‌بک جایی است که کادیلاک نهایت کیفیت ساخت‌وتولید خود را به رخ رقیبان می‌کشد. استفاده از فیبرکربن، چرم و فلز در جای‌جای کابین حس یک خودروی بالارده را به سرنشینان منتقل می‌کند. یک نمایشگر یکپارچه لمسی ۵۵ اینچی بالای داشبورد جاخوش‌کرده که با اهرم چرخان میان کنسول هم کنترل می‌شود.

مهندس ارشد خودرو در پروژه سلستیک، «تونی روما»، می‌گوید که کادیلاک برای سال‌ها ایده ساخت چنین خودرویی را در سر می‌پرورانده است تا اینکه پروژه آن در سال ۲۰۱۸ و با هدف ساخت یک سدان ۴.۲ لیتری هیبریدی آغاز شد اما در میانه راه، برنامه این برند تغییر کرد و سلستیک تمام برقی رونمایی شد. او اضافه می‌کند که تمام بخش‌های درخشان و فلزشکل درون کابین از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند.

این خودروی چهار سرنشینه نگین جواهرات کادیلاک خواهد بود. کادیلاک هم‌اکنون تمام موجودی ۱۸ ماه نخست تولید این خودرو را به فروش رسانده است و امید دارد در سال نخست، ۴۰۰ دستگاه سلستیک را روانه بازار کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =