کره شمالی: کیشیدا مایل است با کیم دیدار کند

خواهر رهبر کره شمالی امروز (دوشنبه) گفت، کیشیدا اخیرا تمایلش را برای دیدار با کیم جونگ اون از طریق یک کانال ارتباطی دیگر اعلام کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی همچنین گفت، بهبود روابط دوجانبه بین ژاپن و کره شمالی به این بستگی دارد که آیا توکیو بتواند تصمیمات سیاسی عملی بگیرد یا خیر.

به نقل از خبرگزاری رویترز، خواهر کیم جونگ اون رهبری کره شمالی همچنین ادامه داد: فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن باید بداند که چون می‌خواهد و تصمیم گرفته است، به این معنا نیست که می‌تواند با کیم جونگ دیدار کند یا رهبری کشورمان با او ملاقات می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: آنچه واضح است این است که وقتی ژاپن با پیونگ یانگ مخالفت می کند و حقوق حاکمیتی آن را نقض می‌کند، دشمن ما محسوب می‌شود و بخشی از هدف خواهد شد.

کیشیدا گفته که می‌خواهد با کیم جونگ اون بدون هیچ پیش‌شرطی گفت‌وگو کند و شخصا بر تلاش‌ها برای برگزاری نخستین نشست رهبران دو کشور در ۲۰ سال گذشته نظارت دارد.

خواهر کیم جونگ اون که در حزب حاکم کره شمالی نیز فعالیت دارد، ماه گذشته میلادی گفته بود، کیشیدا شاید یک روز به پیونگ یانگ بیاید.

کیم یو جونگ همچنین گفته بود: اگر ژاپن تصمیمی سیاسی بگیرد تا مسیر جدیدی را برای بهبود روابط بر اساس احترام متقابل و رفتار محترمانه فراهم کند، به نظر من این دو کشور می‌توانند آینده جدیدی را پیش روی خود داشته باشند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =