نمایندگان مجلس، قوه قضاییه و دولت را موظف کردند تا اقدامات قانونی لازم را برای تنظیم آیین دادرسی تجاری و تشکیل دادگاه های تجاری به عمل آورند.

 به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح بهبود مستمر فضای کسب و کار، ماده 30 این طرح را به همراه تبصره آن با 107 رای موافق 7 رای مخالف و 12 رای ممتنع به تصویب رساندند.
براساس این ماده قوه قضائیه و دولت موظف شده اند اقدامات قانونی لازم را برای تنظیم آیین‌دادرسی تجاری و تشکیل دادگاه‌های تجاری به عمل می‌آورند.
طبق تبصره این ماده تا زمان تأسیس دادگاه‌های تجاری، جرائم مرتبط با فعالیت‌های تجاری و اختلافات بین بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرائی حسب مورد، شوراهای حل اختلاف یا شعب خاصی که رؤسای دادگستری استان‌ها با رعایت صلاحیت محلی در حوزه‌های قضائی تعیین می‌نمایند، رسیدگی می‌شود.
موسی قربانی در اخطار قانون اساسی تشکیل دادگاه‌های تجاری را نیازمند لحاظ کردن لفظ "لایحه" پیش از آیین‌های دادرسی دانست.
علی لاریجانی رئیس مجلس با رد این اخطار گفت: اگر این لفظ اضافه شود ممکن است شورای نگهبان به آن ایراد بگیرد.
در ادامه بررسی مصوبات مجلس همچنین نمایندگان ایرادهای شورای نگهبان به لایحه عضویت دولت در سازمان منطقه‌ای دریای پاک را برطرف کردند.
به گزارش خبرآنلاین،سیدعماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی در تشریح اصلاح این لایحه تصریح کرد: اعضای کمیسیون انرژی مجلس در نشست 17 مهرماه سال جاری خود با حضور کارشناسان ایرادهای شورای نگهبان را بر این لایحه بررسی کردند.
نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالفت و علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در موافقت با این اصلاحیه سخن گفتند.
براساس این اصلاحیه به دولت اجازه داده می شود در سازمان منطقه‌ای دریای پاک عضو شود و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام کند.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =