ایسنا نوشت:

ايران و روسيه مذاكراتي را براي خريد هواپيماهاي كوتاه‌برد 100 نفره انجام داده‌اند كه با توجه به سازگاري هواپيماهاي روسي با اقليم كشور، درصورت تائيد سازمان هواپيمايي كشوري منجر به خريد مي‌شود.

علي نيكزاد درباره توسعه ناوگان هوايي كشور اظهار كرد: در سفري كه به روسيه داشتم مذاكره كرده و توافق كرديم كه در صورت تائيد سازمان هواپيمايي كشوري، بتوانيم هواپيماهاي كوتاه‌بردي كه براي كشور ما مناسب است را خريداري كنيم.

وي با بيان اين‌كه اين هواپيماها براي ايرلاين خاصي خريداري نمي‌شود، گفت: كليه ايرلاين‌هايي كه توان خريد داشه باشند مي‌توانند از اين هواپيماها استفاده كنند.

وزير راه و شهرسازي در ادامه با تاكيد بر اين‌كه پيشنهاد از طرف كشور روسيه مطرح شده و رييس سازمان هواپيمايي كشوري نيز در اين سفر حضور داشته است، تصريح كرد: پس از انجام بررسي‌هاي لازم، در صورتي كه اين‌ هواپيماها براي اقليم كشور مناسب باشند، اقدام به خريد مي‌كنيم و به ايرلاين‌هايي كه قصد خريد داشته باشند كمك مي‌كنيم.


هواپيماهاي بيمه شده، براي ضمانت مورد قبول هستند

وي كوتاه برد بودن هواپيما‌ها را ويژگي مناسب براي سفرهاي كوتاه يك تا يك و نيم ساعته دانست و اظهار كرد: اختصاص تسهيلات به صورت ارز از صندوق توسعه ملي مشكلاتي داشت كه حل شده است و با هر شركت هواپيمايي كه بخواهد اقدام به خريد هواپيما كند و نياز به تسهيلات داشته باشد همكاري مي‌كنيم. مسوولان صندوق توسعه ملي نيز با توسعه ناوگان موافق هستند.

نيكزاد در پاسخ به اين سوال كه آيا مشكل شركتهاي هواپيمايي مبني بر عدم قبول هواپيما به‌عنوان ضمانت از سوي بانكها حل شده است يا همچنان شركتها بايد سند ملكي براي دريافت تسهيلات ارائه كنند؟ خاطرنشان كرد: سند ملكي نمي‌خواهند، بالاخره يك ضمانت مي‌خواهند. بانك‌ها براي ارائه تسهيلات نياز به ضمانت دارند و در صورتي كه هواپيما بيمه شود آن را به عنوان ضمانت قبول مي‌كنند زيرا اگر هواپيما بيمه نشود در صورت بروز سانحه دست بانك پولي نمي‌رسد.

/39/39

کد خبر 188799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    69 1
    امروز : جــزئـیـات خــریـد هـواپـیـمـاهـای روسـی . . . . . فردا: جــزئـیـات سقوط هـواپـیـمـاهـای روسـی
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    48 2
    خدا به خیر کند اول توپولف های روسی وحالا هم هواپیماهای کوتاه برد روسی
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    44 4
    سازگاري هواپيماهاي روسي با اقليم كشور ديگر يعني چه!
    • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
      25 1
      یعنی این هواپیماها اگه تو هوای سرد روسیه توهم میزدن دیگه با هوای معتدل ایران میرن فضا :)
    • بدون نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
      2 0
      اقا جون دارن تبلیغات واسه روس ها میکنند اسمشم عوض کردن به جای توپولوف میگن هواپیمای روسی!!! اون وسط پورسانتشون هم محفوظه
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    24 2
    کوتاه برد یعنی تا 20 کیلومتر اونورتر از باند فرودگاه
  • علی US ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    23 2
    چقدر جالبه که پیشنهاد خرید این هواپیما ، از طرف روسی به ما بوده. روزگار بدیست !
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    28 2
    جان مادرتون این تکنولوژی بهپاد رو مفت به روسیه نفروشید.
    • مجتبی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
      2 0
      جان مادرتون جان مادرتون جان مادرتون این تکنولوژی بهپاد رو مفت به روسیه نفروشید.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    31 2
    بجای خرید هواپیمای روسی از بوئینگ کپی میزدید.خدا را شکر دانشمندان جوان ما خوب بلدند کپی بزنن!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    27 1
    بابا كوتاه برد يعني چند دقيقه پس از بلند شدن، به روش روسي فرود مي آيد (سقوط ميفرمايد!) و مسافران را در انتظار نميگذارد!
  • صدا IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    4 0
    توجه کردی ؟ مهمترین مشکل اینه که هواپیما بیمه بشه تا اگه سانحه پیش اومد (سقوط کرد) بانکهایی که به ایرلاین ها وام میدهند به پولشون برسند: "بانك‌ها براي ارائه تسهيلات نياز به ضمانت دارند و در صورتي كه هواپيما بيمه شود آن را به عنوان ضمانت قبول مي‌كنند زيرا اگر هواپيما بيمه نشود در صورت بروز سانحه دست بانك پولي نمي‌رسد" حالا اون 100نفر مسافر دیگه مشکل خودشونه که سوار هواپیمای روسی شدند
  • احمد IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    5 0
    این هواپیماها از چه کارخونه سازنده ای هستن؟ اسم نداره!!!!؟؟؟ از همون کارخونه توپولف هستن دیگه؟؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    3 0
    کافی است که یکبار ازیک سوراخ گزیده شویم محمدی
  • حامد IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    9 0
    اقاي نيكزاد مگر قصد خريد پياز را دارند كه به نمايندگي از همه ايرلاين ها خريد ميكنند!!!1 اقا همه جاي دنيا كارشناسان و بهره برداران تصميم ميگيرند بعد مذاكرات رسمي انجام ميگيرد اونهم روي هواپيماهاي توليد انبوه شده و معتبر نه روي هواپيماي انتونف 148 كه به اندازه انگشتان دست هم از ان توليد نشده !!!! .
  • بدون نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    10 0
    پرواز توپلوف را ممنوع میکنید بعد از رده خارج میکنید که بید (توپولوف های نو) هواپیمای روسی بخرید!!!! فقط میخواهید به این دشمن تاریخی باج بدهید یا ...
  • بدون نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    8 0
    کوتاه برد یا کوتاه عمر؟!
  • مستقل IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    8 0
    اگه واقعاً مسئولین ما به این هواپیما ها اطمینان دارند این هواپیما ها را برای سفرهای استانی و اختصاصی و نیز سفر های مقامات به کشورهای همسایه قرار دهند.ما اگه نخواهیم شما به فکر مردم ایران باشید چه کسی رو باید ببینیم؟
  • --- IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    6 0
    آقای وزیر یادش هست که یکی از وزیرهای قبلی راه ( دادمان ) با همین هواهپیماهای کوتاه برد مدحوم شدند .مواظب باش آقای وزیر . شتر در خونت نخوابه .
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    19 1
    از هواپیمای مسافربری ساخت ایران (ایران 104) چه خبر؟ با تبلیغات فراوان در صدا و سیما و دیگر رسانه ها، قرار بود چند سال قبل در خطوط هوایی بین شهری به کار گرفته شود. اگر این هواپیما ایمنی لازم برای پرواز را دارد چرا از آن تکثیر و استفاده نمی شود؟ و اگر ایمنی لازم را ندارد چرا پول بیت المال به هدر داده شده است؟ چه کسی پاسخگو است؟
  • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    0 0
    طبق سرشماري امسال مشخص شده ،جمعيت ايران خيلي بيشتر از اوني شده که فکر ميکردند...
  • بدون نام CA ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    1 0
    چرا همه میخواهند از بانک پول بگیرند شرکت‌ها اگر سرمایه ندارند بهتر است چیزی نخرند
  • کوروش IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    4 0
    باز هواپیماهای روسی -اوکراینی.به خدا خسته شدیم از این همه دوگانگی صحبت کردن!!واقعا هیچ راهی برای گفتگو با ایرباس یا بویینگ نیست؟؟؟؟؟
  • حامد IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    4 0
    سیاستتون جالبه!!!!!!!!!!!! اسمش را گذاشتید هواپیمای روسی به جای توپولوف؟ تا رد گم کنید؟؟؟!!! بابا این مردم را چی فرض کردید واقعا؟