مهدی پورقاضی، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در نشست صبحانه خوری فعالان بخش خصوصی با رییس کل بانک مرکزی به موضوع نرخ ارز و آشفتگی در این حوزه اشاره کرد.<BR>

پورقاضی خطاب به رییس کل بانک مرکزی گفت:در دوره های گذشته که مدیران قبلی سکان بانک مرکزی را در دست داشتند، اوضاع نرخ ارز در آن دوره هم چندان مساعد نبود و مسوولان تصمیم گرفتند که ارزهای چند نرخی را به تک نرخی تبدیل کنند. این اتفاق دستاورد مهمی بود اما با ورود شما به بانک مرکزی تمام آن دستاوردها بر باد رفت.
او خطاب به بهمنی گفت: شما قول دادید که ارز را تک نرخی می کنید اما هنوز قول های شما عملی نشده است. از این رو بخش خصوصی از شما انتظار دارد تصمیمات و راهکارهای خود را شفاف اعلام کنید.
این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه نرخ ارز پایین خلاف قانون برنامه است، خطاب به بهمنی گفت: ارز پایین که شما طرفدار آن هستید به تولید داخل لطمه می زند. از این رو فعالان اقتصادی از شما انتظار دارند که صراحتا اعلام کنید که می خواهید نرخ ارز را پایین بیاورید یا متناسب با قانون برنامه افزایش دهید.
پورقاضی در ادامه به صف طولانی مقابل بانک ها برای خرید سکه طلا اشاره کرد و گفت: در هیچ کجای دنیا چنین روشی را برای تنظیم بازار اتخاذ نمی کنند. و این در حالی است که هنوز روشی که شما در پیش گرفته اید جواب نداده است و با این حال آیا همچنان روی این روش اصرار دارید؟
 

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    2 0
    جدا کردن بازار آزاد از بازار تامین ارز انحصاری دولت این نتیجه را به بار آورده که هر گونه افزایش نرخ مرجع یا نرخ دوم موجب حرکت قیمت بازار به سمت 1500 تومان میشود. آرمین
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    0 0
    فكر مي كنيد اختلاف چندصدتوماني دلار دولتي وازاد به جيب كي مي رود؟