نائب رئیس مجلس گفت:اگر از هم اکنون هفته‌ یک سال را نیز از وزرا در صحن داشته باشیم تا پایان دوره هشتم ظرفیت پر است.

 به گزارش خبرآنلاین، بعد از قرائت دو گزارش نظارتی مجلس پیرامون قانون هدفمند کردن یارانه ها در جلسه علنی امروز مجلس نورالله حیدری نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس طی تذکری با استناد به ماده 33 آیین‌نامه داخلی مجلس ، گفت: کمیسیون‌ها در گزارشات خود باید زمان و مهلتی را برای پیگیری موضوعات مندرج در گزارش توسط دولت مشخص کنند و همچنین در محتوای هر گزارش باید تصریح شود که چه بخشی از دولت و چه بخشی از مجلس باید پیگیر موضوع مربوطه باشد.
 
وی با اشاره به طرح سوال خود از وزیر نیرو که در سال 89 مطرح شده است گفت: هیات رییسه مجلس دو بار با کمیسیون کشاورزی مکاتبه کرده اما کمیسیون نه گزارشی از سوال به صحن ارائه داده و نه پاسخی به مکاتبات هیات رییسه داده است.
محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در خصوص تذکر وی، تصریح کرد: برخی گزارش‌ها به استناد ماده 33 و برخی به استناد ماده 233 قرائت می‌شود این درحالی است که کمیسیون مربوطه بر مبنای هر یک از این مواد که گزارش را ارائه دهد ما بر همان اساس آن را قرائت می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه برخی از بندهای ماده 33 فقط به گزارش اطلاعی اذعان دارد گفت: گزارش هدفمندی یارانه‌ها ابتدا براساس ماده 233 ارائه شده بود، هیات رییسه موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسید که این گزارش نمی‌تواند براساس ماده 233 باشد تا آن را به قوه قضاییه ارجاع دهیم، لذا این موضوع را با کمیسیون مطرح کردیم و آنها پس از بررسی‌ها اعلام کردند که گزارش خود را به استناد ماده 33 ارائه می‌کنند.
طبق ماده 233 آیین‌نامه چنانچه گزارشی از کمیسیون‌ها به استناد این ماده در صحن مجلس قرائت شود مجلس آن را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد.
وی در مورد تذکر دوم حیدری هم گفت: اگر از هم اکنون هفته‌ یک سال را نیز از وزرا در صحن داشته باشیم تا پایان دوره هشتم ظرفیت پر است، لذا کمیسیون‌ها گزارشات خود را از سوالات آماده کنند، با این امید که نمایندگان قانع شوند چون در غیر این صورت بعید است که سوالاتی که هنوز در کمیسیون‌ها مطرح است در مجلس هشتم در صحن مجلس مطرح شود.
 پیش از این رئیس جمهور از تعدد سوالهای نمایندگان مجلس از وزیران در صحن علنی مجلس انتقاد کرده بود.
/17212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =