ایسنا نوشت:

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص شایعات مربوط به تحویل هواپیمای جاسوسی پهپاد به روسیه و چین جهت مهندسی معکوس گفت: چنانچه اعلام شده ما جزو معدود کشورهای ساخت پهپاد هستیم و حتی از این فناوری نوین آمریکا می‌توانیم خود به تنهایی استفاده کنیم.

 علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق نکته‌ای که سردار سلامی مطرح کردند ما جزو معدود کشورها و یا دومین کشوری هستیم که دارای توانمندی ساخت پهپادهای متعدد هستیم.

به گفته وی، ما در کلیه سال‌های پس از پایان جنگ تحمیلی در این زمینه کار کرده‌ایم و توانمندی بالایی داریم و حتما از این فناوری‌ نوین و فوق مدرن آمریکا خود به تنهایی می‌توانیم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این‌که در این راستا نیازمند بهره‌گیری از متخصصین روسیه و چین نیستیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال تبادل این پهپاد با روسیه و دریافت S300 اظهار داشت: در مورد S300 روس‌ها بدهکار ما هستند، آنها به یک قرارداد رسمی عمل نکرده‌اند. حال یا باید طبق مفاد آن عمل کنند یا خسارات مترتب بر آن را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تجاوز شده است، گفت: این امر در عرف بین‌الملل یک تخلف شناخته شده است، البته این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توانمندی‌های ملی خود موفق شده با این تجاوز هوایی به بهترین شکل برخورد کرده و اقتدار ملی خود را به نمایش بگذارد.

بروجردی با تاکید بر این‌که آمریکا باید کلیه تبعات مترتب بر این تجاوز هوایی را تحمل کند، در خصوص تقاضای استرداد این پهپاد از سوی آمریکا تصریح کرد: قطعا استردادی وجود نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که پاسخ ایران نسبت به درخواست رسمی آمریکا برای استرداد چیست؟ گفت: درخواست رسمی غیر از مصاحبه آقای اوباما است. در درخواست رسمی معمولا از طریق مجاری دیپلماتیک کار صورت می‌گیرد یعنی در این مورد سفیر سوییس باید به عنوان حافظ منافع آمریکا درخواست آمریکا را به وزارت خارجه تحویل دهد که چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی عذرخواهی را کف مطالبات ایران از آمریکا دانست و یادآور شد که آمریکا باید کلیه خسارت‌های مترتب در این امر را پرداخت کند، چرا که ما برای خنثی سازی این تجاوز انرژی و امکانات صرف کرده‌ایم.

رییس کمیسیون امنیت ملی در مورد راه‌اندازی سفارت مجازی آمریکا گفت: در عرف بین‌الملل و کنوانسیون سفارت مجازی نداریم؛ یا سفارت رسمی است یا به صورت دفتر حفاظت منافع است.

به گفته وی، آمریکایی‌ها به ویژه پس از آن که دیده‌بان خود در ایران یعنی انگلیس را از دست داده‌اند به دنبال راهی برای جمع‌آوری اطلاعات، جاسوسی و ادامه سیاست‌های خود در ایران بودند، لذا این سفارت مجازی را راه‌اندازی کردند که خوشبختانه این اقدام در نطفه خفه شد.

وی در این راستا به افشاگری و خنثی‌سازی این اقدام آمریکا اشاره کرد و گفت: توضیحات وزیر اطلاعات در روشنگری موضوع تاثیر داشت و البته ملت ایران هوشمندتر از این هستند که فریب بخورد.

بروجردی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال سفر هیاتی از مجلس شورای اسلامی به سوریه گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم، آنچه مطرح است آن است که در آینده نزدیک رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه، مهندس نیکزاد قرار است در راس هیاتی به سوریه سفر کند.

 بروجردی همچنین  در خصوص  اتهام یکی از نمایندگان به دست داشتن وی در اختلاس اخیر در سیستم بانکی کشور  ،گفت: متاسفانه برخی اتهامات علیه من و فرزندانم در بحث فساد مالی اخیر مطرح شده که دادستان کل کشور هم آن را تکذیب کرده است.

علاءالدین بروجردی که در حاشیه علنی صبح امروز  در این باره اظهار داشت: من دو پسر دانشجو دارم که بسیجی هستند و اصلا کار اقتصادی نمی‌کنند.

وی در ادامه به اظهارات کریمی‌قدوسی در این رابطه اشاره کرد و افزود: ایشان در چند مصاحبه اتهاماتی علیه من مطرح کرده که به دلیل تکرار و این‌که از حد و حدود خارج شده از ایشان به قوه قضاییه شکایت می‌کنم.

/17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =