ایسنا نوشت:

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه به بیان نقطه نظرات این تشکل دانشجویی درباره برخی مواضع ایران در عرصه سیاست خارجی پرداخت. ‌

در بخشی از این بیانیه با انتقاد از برخی سیاست‌های کشور در عرصه خارجی آمده است: فارغ‌ از آنچه در ماجرای سفارت گذشت و فارغ از این‌که شما اقدام انقلابی دانشجویان را چقدر صحیح می‌دانید. اکنون می‌بایست به دنبال فرصت‌هایی بود که می‌توان از واقعه ساخت. کسانی که بعد از تسخیر سفارت به جای انگلیس تفنگشان را به جانب جوانان انقلابی گرفته‌اند، نه تنها از درک ماهیت خودجوش و انقلابی این پدیده عاجزند، بلکه توان درک عرصه پیکار اصلی با روباه پیر و نبرد رسانه‌ای جهانی را ندارند . اینان خواسته یا ناخواسته با مشغول کردن خروش انقلابی جوانان به بحث‌های بی‌حاصل و منحرف کردن مساله اصلی، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

در ادامه این بیانیه خطاب به صالحی تصریح شده است :جناب آقای صالحی لازم است حضرتعالی بدانید ورود به سفارت انگلیس ناشی از خشم فروخفته دانشجویان و ملت انقلابی ایران بود که از خباثت‌های انگلیس و کم کاری دستگاه دیپلماسی کشور نشات می‌گرفت و این خشم‌ همچنان باقی است.

این بیانیه می‌افزاید:جنبش‌های انقلابی را تنها با مبانی انقلابی‌گری و فهم از انقلابی‌گری است که می‌توان تحلیل کرد.

این بیانیه همچنین خطاب به وزیر امورخارجه آورده است: لازم است بدانید این روزها جوانان انقلابی از متوقف شدن روابط با انگلیس خبیث شادمانند و اگر نبود لزوم نگاه داشتن حرمت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین برای قطع رابطه‌ی همیشگی با انگلیس در میادین تهران جشن می‌گرفتند و شیرینی توزیع می‌کردند.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: امروز آمریکای پلید آن قدر محتاج راه‌اندازی سفارت در ایران است که حقیرانه به راه‌اندای سفارت مجازی متوسل می‌شود.چه کسی است، نداند انگلیس بیشترین نفع را طی این سال‌ها از حضور در خاک ایران داشته است؟‌چه کسی است نداند دانشجویان با اقدام خود عظمت انگلیس را شکستند و آنان را از نفع و بهره‌ای همیشگی محروم ساختند؟ چه کسی است نداند دانشجویان هیمنه فرهنگ آنگلو – آمریکایی را در هم شکستند؟ آنان برای پیگیری خباثت‌هایشان و داشتن درک جدیدی از مسایل ایران محتاج حضور فیزیکی و راه‌اندازی سفارت هستند اما خوب می‌دانند جوانان ان قلابی نخواهند گذاشت فتنه‌ای دیگر سر از دیگ پلوی انگلیس بیرون بیاورد.

این بیانیه می‌افزاید: امروز این حرکت باید پیامی باشد به جوانان سراسر جهان خصوصا کشورهایی که موج بیداری اسلامی آنها را فرا گرفت است.امروز نباید سفارت‌های اسرائییل، آمریکا و انگلیس در سراسر جهان امنیت داشته باشد و این خواسته ما از جوانان انقلابی در اقصی نقاط جهان است . ما آمادگی داریم در این مسیر مقدس و نورانی به برادرانمان در سراسر جهان بپیوندیم و همگام با آنان ا ین حرکت جهانی را سرعت بخشیم.

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه این بیانیه خطاب به وزیر امور خارجه ، تصریح کرده است:برخی اقدامات حضرت عالی نظیر آنچه در ماجرای سفر به بحرین رخ داد ما را نسبت به ذکاوت و هوشمندی وزارت خارجه نگران کرده است. امیدواریم حضرتعالی که شخصیتی اصولگرا، خدوم و دلسوز هستید، با اختیار کردن رویکردی فعال، آنچه گذشته است را اصلاح کنید که اگر چنین نکنید وضعیت متفاوت خواهد شد.

این بیانیه می‌افزاید: لازم است معادلاتتان را از نو بنویسید و بدانید اگر روزی خدای ناکرده مجلس یا دولت به هر شکلی درصدد از سرگیری رابطه با انگلیس باشند، آن روز این دانشجویانند که کفن پوش به استقبال آنان و کارکنان سفارت انگلیس خواهند آمد. دانشجویان و ملت شهید پرور ایران که شاگرد مکتب خمینی کبیرند، آن روز قطعا سکوت نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد انگلیس پلید باز هم به لانه جاسوسی خود بازگردد و علیه امنیت ملی کشورمان وارد عمل شود. این را مسلم بدانید که هر کس درصدد باز کردن هرگونه ارتباط با انگلیس خبیث باشد با خشم انقلابی و مقدس ملت روبرو خواهد شد.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 3
    صالحي بهتره استعفا بده و آبرومندانه بره