رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با اشاره به خروج نیروهای خارجی از عراق گفت: خروج نیروهای بیگانه از عراق به تثبیت اوضاع امنیتی و سیاسی عراق کمک خواهد کرد.

 به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار عمار حکیم و هیئت همراه با اشاره به روابط نزدیک و برادرانه دو کشور و اشتراکات و پیوندهای تاریخی فرهنگی و مذهبی دو ملت گفت: اجرای طرح های بلند مدت و راهبردی مشترک در حوزه های گوناگون اقتصادی، صنعتی و انرژی گام بلندی در روند تحکیم و تقویت مناسبات فی ما بین خواهد بود.
وی در این راستا اجرای کامل و به موقع توافقات دو جانبه را بسیار مهم خواند.
لاریجانی همچنین نقش همکاری های پارلمانی را در تقویت و توسعه مراودات پایدار و دوستانه دو کشور بسیار با اهمیت دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی همواره از توسعه و گسترش روابط دو کشور در عرصه های مختلف حمایت کرده و در آینده نیز از هیچ کمکی در این مسیر دریغ نخواهد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از روند رو به تحکیم اوضاع سیاسی امنیتی و منطقه ای عراق گفت: انسجام و وحدت همه نیروهای ملی مذهبی یک ضرورت مهم در تداوم این روند است.
وی در ادامه تحولات اخیر و انقلاب های مردمی در منطقه را تحول راهبردی در معادلات منطقه و بین المللی دانست و افزود: عراق با داشتن ظرفیت ها و توانمندی های وسیع سیاسی، اقتصادی بازیگر مهمی در عرصه تحولات منطقه است و ایران نیز از ایفای نقش گسترده عراق حمایت خواهد کرد.
درادامه این دیدار عمار حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق نیز با ابراز خرسندی از روند گسترش همه جانبه مناسبات دو کشور گفت: تمام نیروهای سیاسی موثر عراق بر اهمیت گسترش همه جانبه روابط دوستانه دو کشور تاکید دارند.
وی علایق و پیوندهای دیرین مذهبی فرهنگی دو ملت را سرمایه مهمی برای مناسبات فی ما بین خواند و خاطر نشان کرد: روابط نزدیک و برادرانه ایران و عراق الگویی برای مناسبات سایر ملت های منطقه است.
عمار حکیم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج نیروهای خارجی از عراق گفت: خروج نیروهای بیگانه از عراق به تثبیت اوضاع امنیتی و سیاسی عراق کمک خواهد کرد.
وی در ادامه با بیان تلاش های گروه های شیعه عراق برای تثبیت روند حاکمیت ملی و خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق گفت: راهبرد گروه های شیعه عراق واگذاری کامل امور به دولت منتخب مردم و خروج نیروهای بیگانه از این کشور است.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =