کوروش باقری، سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران بعداز 18 ماه زیر نظر گرفتن جوانان و بزرگسالان صبح دیروز برای دومین بار چکاپ کرد.

او که به خاطر استرس زیاد به گفته متخصصان قلب ،ناراحتی پیدا کرده دوبار آزمایش داده،آن هم در عرض یک هفته. سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران البته این روزها دغدغه دیگری هم دارد. شاید به همین خاطر است که با حسین رضازاده هم اختلاف پیدا کرده. او از عدم تغییر نگاه ها به وزنه برداری،در حالی که توقعات از آن بالا رفته شاکی است.تا حدی که شاید در صورت جور نبودن اوضاع از تیم کناره گیری کند.
*انگار سرمربیگری تیم ملی به شما نساخته. جریان ناراحتی قلبی چیست؟
این مساله ای بود که دوست نداشتم رسانه ای شود.انشاءا... هم مشکلی نیست.من هر دوسال یکبار ،چکاپ می کنم. این بار هم مثل همیشه به بیمارستان آمدم و با آزمایشاتی که دادم،پزشکم تشخیص ناراحتی قلبی داد.هفته پیش هم تست ورزش،اکو،اسکن قلب و.. را دادم،دیروز هم دوباره آنها را انجام دادم تا امروز به من بگویند چه خبر است. فکر نمی کنم مشکل خاصی باشد.
*در مصاحبه ای گفته بودید خسته شده اید و می خواهید استراحت کنید ،این یعنی کناره گیری از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری؟
من فقط می گویم شرایط بر وفق مرادم نباشد یک لحظه هم نمی مانم. اختلاف نظر در کار طبیعی است،اما من برای موفقیت،ابزار کار می خواهم.امکانات فراهم نشود نمی توانم ادامه بدهم.هر زمان که باشد چه حالا،چه چند روز مانده به مسابقه ها .
*یعنی امکاناتی که با آن تیم سوم جهان شد، برای موفقیت در المپیک کافی نیست؟
به تیمی که برای اولین بار سوم جهان شده،باید طور دیگری نگاه کرد،چه فدراسیون و چه وزارت ورزش.فرقی نمی کند،اگر مسئولان موفقیت های ادامه دار می خواهند باید دیدشان به وزنه برداری تغییر کند.امکانات هم باید در حد المپیک باشد. من نمی دانم فدراسیون در این مدت ساپورت شده یا نه،اما باید شرایطی داشته باشد تا انتظاراتمان را برآورده کند.
*منظورتان این است که با امکانات فعلی نباید از تیم وزنه برداری انتظار مدال المپیک داشت؟
در این مدت تیم وزنه برداری خوب نتیجه گرفته،اگر دنبال بالا رفتن سطح وزنه برداری باشیم،باید المپیکی نگاه کنیم.اگر قرار باشد تیم برای اولین بار سوم جهان شود اما نگاهها فرق نکند،چه کاری است که به المپیک برویم و نتیجه بگیریم. اگر قرار باشد توجه به تیم مثل قبل باشد،چه فرقی می کند که برای موفقیت خودکشی کنیم؟
*چطور؟
شاید حرفهای من به خیلی از آقایان بربخورد،خوب بخورد.هنوز جوایز قهرمانی جهان بچه ها را نداده اند.هنوز تغییر اساسی نمی بینم.احساس می کنم خیلی نباید انتظار داشت.
*پس مردم منتظر مدال المپیک وزنه برداری نباشند؟
اگر روال این طور پیش برود،نه.طرف صحبت من متولیان ورزش است.رضازاده تا این لحظه همه تلاشش را کرده تا خواسته های ما را برآورده کند.اما در المپیک با ابزار معمولی نمی شود مدال گرفت.باید بیشتر توجه کنند.وقتی هنوز وزنه برداران جایزه قهرمانی جهان را نگرفته اند،وظیفه من است که از آنها حمایت کنم.
*یعنی نبود نگاه المپیکی و امکانات لازم،چند ماه قبل از این بازیها و البته انتظارات بالا از ملی پوشان استرس کوروش باقری را بالا برده و نتیجه اش بیمارستان و این قضایاست؟
من دوست دارم همه بدانند که کوروش باقری یا مسئولیتی را قبول نمی کند یا اگر پذیرفت ،آن را صد در صد انجام می دهد،چرا که اعتقاد دارد باید آن را انجام دهد،ربطی به مریضی و بیمارستان هم ندارد.اما طبیعی است که این مسائل استرس مربی را زیاد کند. من هم از این قائده مستثنی نیستم.
*امکانات المپیکی که شما نیاز دارید چه چیزهایی است؟
زرین گل نائب رئیس فدراسیون ،بعضی مسائل را می بیند.او پیگیر اشتغال کیانوش رستمی و بهداد سلیمی است.باید به قهرمانان به این شکل نگاه شود.نه اینکه ورزشکار را مهره دید.باید همه امکانات تشویقی و زندگی را برایشان فراهم کنیم تا آنها با خیالی راحت پا به اردو بگذارند و ما هم بتوانیم در اردوها به آنها برای تمرین فشار بیاوریم . من این هشدارها را حالا می دهم تا با شروع اردوها از اول دی ماه ،دوباره مجبور نباشم این مسائل را تکرار کنم.

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =