۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰

روزنامه جام‌جم نوشت:

مرد جوانی که به اتهام کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی، تحت تعقیب پلیس آگاهی شهریار بود، پس از دستگیری راز یک جنایت هولناک را فاش کرد.
رسیدگی به این پرونده 26 شهریور امسال در پی شکایت فردی از یک مزاحم تلفنی، در دستور کار پلیس اداره آگاهی شهرستان شهریار قرار گرفت. شاکی به پلیس گفت: مردی در تماس با تلفن همراهم مرا تهدید کرد از همسرم جدا شوم و در ادامه پیامکی فرستاد که اگر از همسرم جدا نشوم، پسر 2 ساله‌ام را می‌رباید و جسدش را آتش می‌زند. در پی این شکایت، تحقیقات ماموران آغاز و معلوم شد مزاحم تلفنی مرد جوانی است که همکار همسر شاکی است. با جمع‌بندی اطلاعات، همسر شاکی به پلیس آگاهی احضار شد، اما به اداره پلیس نیامد. ماموران در تحقیق دوباره از شوهر وی متوجه شدند همسرش از سوی همکارش – مزاحم تلفنی – اغفال شده و همراه او از خانه فرار کرده است. به این ترتیب، با هماهنگی قضایی با بازپرس ولایی‌کبریا، آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که زن فراری با حضور در پلیس آگاهی خود را تسلیم کرد.

 

زن جوان: مرد کلاهبردار فریبم داد
زن جوان در بازجویی به پلیس گفت: من در محل کارم که شرکت یکی از اقوام بود، با مرد جوانی آشنا شدم و هر دو در زمینه خرید و فروش مواد غذایی فعالیت می‌کردیم. او مرا اغفال ‌کرد تا از شوهرم جدا شوم. پس از مدتی متوجه شدم او با همدستی چند مرد دیگر با مدارک جعلی از بانک‌ها دسته‌چک دریافت می‌کنند و با فریب بنکدار‌ها و شرکت‌ها چک‌های بلامحل به آنها تحویل می‌دهند. مرد کلاهبردار حتی یک روز فلش و سی‌دی به من داد که پس از مشاهده آن پی بردم او در زمینه‌های مختلف اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کند.
با اطلاعات این زن، فلش و سی‌دی مربوطه کشف و ضبط و با بررسی آن معلوم شد کلاهبردار فراری در زمینه جعل دسته چک، شناسنامه، جواز کسب، مدارک تحصیلی و کارت پایان خدمت سربازی فعالیت دارد. به این ترتیب پاتوق‌های احتمالی متهم زیر نظر گرفته شد تا این که روزهای پایانی هفته گذشته وی در مخفیگاهش در شهریار شناسایی و دستگیر شد. در بررسی از منزل وی نیز اسناد و مدارک یک زن جوان به دست آمد.

 

اعتراف به کلاهبرداری از مردم
متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی گفت: به خاطر مشکل مالی با چند مرد که در زمینه جعل و کلاهبرداری فعالیت داشتند همکاری کردم. ابتدا مغازه‌های مختلف را به مدت یک‌ماه در شهر‌های کرمانشاه، تهران، شهریار و شیراز اجاره می‌کردیم، سپس با ارائه مدارک به بانک حساب باز کرده و دسته‌چک می‌گرفتیم. متهم اضافه کرد: در ادامه با شناسایی بنکدارها و شرکت‌هایی که در زمینه توزیع مواد غذایی فعالیت داشتند، در معامله اول اعتمادشان را جلب و در معامله‌های بعدی چک بلامحل به فروشندگان می‌دادیم و بلافاصله پس از تحویل محموله‌ها، آنها را می‌فروختیم. وی افزود: پیش از آن که فروشندگان چک‌ها را به بانک‌‌ها ببرند، ما مغازه‌های اجاره‌ای را تحویل مالکان داده و متواری می‌شدیم.

 

اعتراف به قتل یک زن
متهم پس از اعتراف به جعل اسناد و کلاهبرداری، در ادامه تحقیقات به قتل یک دختر جوان اعتراف کرد. به این ترتیب با دستور بازپرس ولایی‌کبریا، رئیس شعبه دوم دادسرای شهریار، متهم در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت.
مرد کلاهبردار در اظهاراتش گفت: در پی علاقه‌مندی به دختری جوان، قصد ازدواج با او را داشتم که با مشاهده پیامک‌هایی در تلفن همراهش گمان بردم به من خیانت می‌کند. بنابراین روز 5 آبان امسال از او خواستم به دیدنم بیاید که او با خودروی ریو به محل قرار آمد. درون خودرو درگیر شدیم و ابتدا ضربه محکمی به سرش زدم. وی اضافه کرد: با خودرو به سمت اتوبان تهران- قم حرکت کردم و همان جا او را خفه کرده و جسدش را درون نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده انداختم و روی یک برگه نوشتم، این سزای زن خیانتکار است و آن را در جیب مانتویش گذاشته و با سرقت خودرو، گوشی تلفن همراه و مدارکش متواری شدم. متهم به قتل یادآور شد: با تلفن همراه مقتول به 2 نفر از دوستان او زنگ زده و آنها را تهدید به قتل کردم و پس از آن خودرویش را در شهریار آتش زدم.
در پی اعتراف تکان‌دهنده متهم، خانواده دختر جوان که در فردیس کرج زندگی می‌کردند، شناسایی شدند و معلوم شد دختر جوان برای رفتن به محل کارش از خانه بیرون رفته و هرگز بازنگشته است. در ادامه جستجو‌ها مشخص شد جسد دختر جوان به عنوان مجهول‌الهویه کشف شده و در پزشکی قانونی است. بنابراین خانواده مقتول، هویت او را تایید کردند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =