۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴

ایسنا نوشت:

مأموران کلانتری 108 نواب در ساعات پایانی 19شهریور ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یک فقره درگیری منجر به جرح در ساختمانی نیمه کاره در حوالی خیابان دامپزشکی قرار گرفتند. مأموران کلانتری با حضور در محل و انجام اقدامات اولیه دریافتند که شخصی 40ساله به نام جواد به شدت مجروح و به بیمارستان انتقال پیدا کرده است اما به علت شدت جراحات وارد شده به سر، جان خود را از دست داده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که جواد به همراه تعدادی از دوستان که همگی به مصرف موادمخدر اعتیاد دارند، غالبا شب‌ها را در ساختمان‌های نیمه‌کاره محل حادثه گذرانده و در آنجا اقدام به مصرف موادمخدر می‌کردند. با توجه به آن که دوستان مقتول دارای هویت مشخص نبودند هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص هویت و نشانی محل دوستان مقتول در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار نگرفت تا آن که در ادامه تحقیقات کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که در شب حادثه یکی از بستگان مقتول به نام احمد نیز به همراه جواد در محل حادثه حضور داشته است.
با توجه به اطلاعات بدست آمده، محل سکونت این فرد 42 ساله، در خیابان قصرالدشت شناسایی و این فرد در آخرین روز آبان ماه دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره دهم منتقل شد. احمد پس از انتقال به اداره دهم ضمن اعتراف به حضور با مقتول، درباره شب حادثه به کارآگاهان گفت: در شب حادثه به همراه حسن، علیرضا، مسعود، علیرضا و مقتول در ساختمان نیمه‌کاره در حال استعمال موادمخدر شیشه بودیم که ناگهان تورج به همراه تعدادی از دوستانش که همگی قمه داشتند، وارد ساختمان شدند و به طرف ما حمله کردند. در این زمان هر کدام به سمتی فرار کرده و آنها نیز به تعقیب ما پرداختند و چند ساعتی زمان برد تا توانستیم از دست آنان فرار کنیم و پس از آن متوجه شدیم که جواد به قتل رسیده است.
با توجه به اطلاعات جدید بدست آمده، کارآگاهان هویت افراد مهاجم به اسامی تورج 24 ساله، امید 23 ساله، امید 22 ساله، سعید 24 ساله و بهنام 24 ساله راشناسایی کرده و محل سکونت همگی آنها را در مناطق خیابان جیحون، شهران و قصرالدشت مورد شناسایی قرار گرفت و همگی متهمان در 22 آذرماه دستگیر و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی منتقل شدند.
با توجه به سابقه‌دار بودن کلیه متهمان دستگیرشده، در تحقیقات اولیه تمامی متهمان منکر هرگونه حضور خود در محل حادثه شده اما در تحقیقات تکمیلی و انجام مواجهه حضوری با دوستان مقتول که آنها نیز به اداره دهم انتقال پیدا کرده بودند، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به حضور خود در محل حادثه اعتراف کردند اما درباره هویت عامل قتل جواد اظهار بی‌اطلاعی کردند.
با توجه به آن که تمامی متهمان منکر هرگونه اطلاع خود از موضوع جنایت شده بودند، کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی، به اطلاعاتی درباره نقش احتمالی تورج در ارتکاب قتل دست پیدا کردند. اطلاعات بدست آمده حکایت از آن داشت که در شب حادثه تورج پس از آن که مقتول اقدام به فرار از دست آنها به سمت پشت بام ساختمان نیمه کاره کرده، مقتول را تعقیب و پس از دقایقی نیز به سرعت از ساختمان خارج شده است.
با توجه به اطلاعات بدست آمده، تحقیقات بر روی تورج متمرکز شد که سرانجام با ارائه مستندات و مدارک لازم و غیرقابل انکار به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت که من به همراه دوستانم در محل مشروب می‌خوردیم و مردم را اذیت و آزار می‌کردیم که اطلاع یافتیم همیشه افرادی در ساختمان نیمه‌کاره موادمخدر مصرف می‌کنند. در شب حادثه پس از آن که مشروب خورده بودم، تصمیم گرفتیم تا به آن ساختمان رفته و در حالی که همگی چاقو و قمه داشتیم بدون هیچ انگیزه‌ای به آن ساختمان حمله کرده و در این بین هر کدام از ما یک نفر را کتک می‌زد. من به طرف مقتول رفتم و او نیز به سمت پشت بام فرار کرد به تعقیب او تا پشت بام پرداخته و زمانی که به پشت بام رسیدم مقتول که در لبه ساختمان ایستاده بود مرتبا التماس می‌کرد تا با او کاری نداشته باشم اما من در حالی که به همراه خود یک قمه داشتم به او نزدیک شده و با ضربه‌ای که به پای او زدم، او را به پائین ساختمان پرتاب کرده و به سرعت از ساختمان فرار کردم. 
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =