رئیس قوه‌قضائیه گفت: احتمال واگذاری غیرقانونی برخی کارخانه‌های مهم از جمله کارخانه فولاد به گروه آریا تقویت شده است و به همین دلیل پرونده ابعاد جدیدی خواهد یافت.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی درباره وضعیت فعلی پرونده فساد مالی بزرگ گفت: برای تعدادی از متهمان قرار مجرمیت صادر شده و کیفرخواست این پرونده نیز بزودی صادر می‌شود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور مأموریت یافت در اسرع وقت قانونی بودن یا نبودن اصل واگذاری‌ها را بررسی کند.

او با اشاره به این که در روند رسیدگی به این پرونده، ابعاد جدیدی از تخلفات مطرح شده است از جمله شبهات جدید درباره واگذاری برخی کارخانه‌های مهم همچون کارخانه فولاد به این گروه متخلف که نیاز به بررسی بیشتری دارد، گفت: احتمال واگذاری غیرقانونی برخی کارخانه‌های مهم از جمله کارخانه فولاد به گروه آریا تقویت شده است و لذا رئیس سازمان بازرسی کل کشور ماموریت یافته است که در اسرع وقت بررسی کند که آیا اصل واگذاری‌ها قانونی یا غیرقانونی بوده است.

به گفته آملی لاریجانی، اگر ثابت شود که واگذاری‌ها به این شرکت از ابتدا و اساس غیرقانونی بوده است مسیر قضایی رسیدگی‌ها نیز تا حدی تغییر می کند و ابعاد جدیدی خواهد یافت.

محورهای سخنان رییس دستگاه قضا را در جدول زیر بخوانید؛

 

 

موضوع اظهار نظر
دخالت در انتخابات

نقل قول‌های نادرستی در برخی رسانه‌ها مبنی بر برنامه دستگاه قضایی به دخالت در روند انتخابات عنوان شده است. این نحوه اطلاع‌رسانی رسانه‌‌ای شیطنت‌آمیز است. در قانون انتخابات و نیز قانون اساسی به صورت واضح و شفاف وظایف هر یک از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با انتخابات مشخص شده و بر این اساس وظیفه نظارت بر انتخابات تنها برعهده شورای نگهبان و وظیفه اجرا بر عهده هیات‌های اجرایی و وزارت کشور است و دستگاه‌های دیگر از جمله قوه‌قضاییه حق ورود در روند نظارت و اجرا را ندارند.

وظیفه قوه قضائیه در انتخابات در ماده 17 قانون انتخابات و خارج از بحث نظارت بر انتخابات و اجرای آن که هرکدام مسئول خاص خود را دارد، به وظایف دستگاه قضایی در انتخابات اشاره شده و آمده است که محاکم صالحه قضایی موظفند به تخلفات و جرایم انتخاباتی به صورت فوری و خارج از نوبت رسیدگی کنند.
برخورد با مجرمان انتخاباتی عزم دستگاه قضایی در این دوره از انتخابات برجسته کردن کار قوه‌قضاییه و انجام وظایف در وقت خود است، چرا که مطابق قانون، جرایم انتخاباتی مشخص و مجازات‌های آن نیز معین شده است و در جرایم مشهود نیازی به اعلام مجریان نداریم و اگر جرمی برای ظابطان قضایی و یا قضات مشهود باشد منتظر نمی‌مانیم که از ناحیه ناظران یا مجریان انتخابات به ما گزارش شود.
تلاش دشمنان برای زیر سوال بردن انتخابات

تلاش دشمنان از ابتدای انقلاب برای کمرنگ جلوه دادن تمام انتخابات و تلاش برای بی‌توجهی به برگزاری انتخابات بوده است. کسی تردید ندارد که انتخابات باشکوه که همواره در کشور اسلامی ما برگزار شده موجب قوام مردمی نظام بوده است و در تمامی سطوح رای مردم از طریق انتخابات تاثیرگذار است. لاریجانی تلاش‌های مذبوحانه دشمنان در فتنه 88 از نمونه‌های برجسته تلاش در زیر سوال بردن انتخابات ایران است. دشمنان همواره در تلاش بوده‌اند با ایجاد فتنه و آشوب مردم را نسبت به انتخابات بی‌توجه کنند اما همواره با پاسخ قاطع ملت ما مواجه شده‌اند و در این انتخابات نیز به سبب حساسیت‌های موجود و نیز جریان بیداری اسلامی حضور مردم بسیار پررنگ خواهد بود و امیدواریم نهادهای نظارتی و امنیتی نیز به وظایف خود عمل کنند تا انتخاباتی سالم و باشکوه برگزار شود.

پرونده فساد مالی بزرگ قوه قضاییه همچنان با تمام قوا و تمام وقت در حال رسیدگی به این پرونده است و برای تعدادی از متهمان قرار مجرمیت صادر شده و کیفرخواست این پرونده نیز بزودی صادر می‌شود و امیدواریم که در دادگاه با سرعت و دقت تکلیف این پرونده روشن شود.
تغییر روند رسیدگی به پرونده فساد مالی بزرگ در روند رسیدگی به این پرونده، ابعاد جدیدی از تخلفات مطرح شده است از جمله شبهات جدید درخصوص واگذاری برخی کارخانه‌های مهم که نیاز به بررسی بیشتری دارد، احتمال واگذاری غیرقانونی برخی کارخانه‌های مهم از جمله کارخانه فولاد به گروه آریا تقویت شده است و لذا رئیس سازمان بازرسی کل کشور ماموریت یافته است که در اسرع وقت بررسی کند که آیا اصل واگذاری‌ها قانونی یا غیرقانونی بوده است. اگر ثابت شود که واگذاری‌ها به این شرکت از ابتدا و اساس غیرقانونی بوده است مسیر قضایی رسیدگی‌ها نیز تا حدی تغییر خواهد کرد و ابعاد جدیدی خواهد یافت.
کنترل پهپاد در اختیار گرفتن هواپیمای فوق مدرن جاسوسی آمریکا موجب حیرت جهانیان بویژه آمریکاییان شد و آنها گمان نمی‌کردند که جمهوری اسلامی بتواند هواپیمای جاسوسی آمریکا را به دام بیندازد و حالا آنها مجبورند به قدرت ویژه نیروهای مسلح ایران اعتراف و حساب دیگری را برای قدرت این نیروها باز کنند.دشمنان ما بدانند که نیروهای مسلح ایران با تمام قوا از حریم این کشور دفاع می‌کنند و به هیچ وجه مجالی برای حمله و دستیابی به حریم ایران به آنان نخواهند داد.
بازگرداندن پهپاد اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در بازگرداندن هواپیمای جاسوسی آمریکا وقیحانه است. آمریکا به حریم کشور ما تجاوز کرده و جنگ جاسوسی راه انداخته است و حالا توقع دارد که ما هواپیما را به او بازگردانیم؛ متاسفیم که کشوری تا این حد به خود اجازه قلدرمآبی و قدرتمندی و دخالت در امور کشورهای دیگر را می‌دهد و بعد توقع دارند هواپیمای آنها بازگردانده شود. دخالت جاسوسی آمریکا در ایران جرم آشکار است. ایران حق هرگونه برخورد با این جرم آشکار را دارد و آمریکا باید فکر بازپس‌گیری هواپیمای جاسوسی را از سر بیرون کند.

 

4747 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    4 0
    وقتی شرکت ها دولتی را بصورت مذاکره و یا سهام عمده آنرا بصورت قسطی به یک شخص یا گروه می فروشند اتنظار دارید چطور بفروشند! ؟ به چه کسانی بفروشند!؟ چرا در بورس به عموم مردم نمی فروشند ؟ اگر شرکتی به قول خودشان ضررده است یا مشکلی دارد آیا نمی شود در بورس در تابلو جداگانه ایی اول سهامی را که مردم عادی حاضرند بخرند به مردم بفروشند در همان تابلو هم به اشخاصی که عمده آنرا می خرند بفروشند و این شرکت همیشه در بورس باشد و گزارش دهد و معلوم باشد چه اتفاقی برایش می افتد . پارس خودرو را هم یه زمانی می فروختند ضرر ده بود بعد چند سال، سهامش چند برابر قیمت شد.
  • بدون نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    1 0
    ببینید ما یک امکان خیلی خوبی در روزنامه رسمی داریم منتها از آن استفاده نمی شود؛ الان زمان آن است که روزنامه رسمی اطلاعات مالی استاندارد و حسابرسی شده شرکتها و فعالان اقتصادی را بصورت الکترونیکی و اینترنتی هم از آنها با امضاء دیجیتال دریافت کند و هم به مشترکین خود باانتخاب خود مشترکین مثلا با توجه به نام شرکت یا فعالان اقتصادی در اختیار شان بگذارد حالا یا قانون نیاز دارد یا دستور ولی در هر حال با این روزنامه رسمی که به سبک و سیاق 40 یا 50 یال پیش هنوز دارد مثلا اطلاع رسانی می کند در بازار شفافیت و اطلاع رسانی واقعی صورت نمی گیرد . یه چیز رفع تکلیفی است با این وضع نمی شه فساد اقتصادی را از بین برد یا کم کرد.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    1 0
    تا شرکتها موکلف نشند که گزارشات مالی ادواری و سالیانه استاندارد و حسابرسی شده بدهند وضع همین است فساد زایده گزارش درست و به موقع ندادن است فکر می کنید الان این شرکتهای که همه جور سوء استفاده ایی را می کنند چه می گویند ؟ می گویند قانون تجارت ما از ما چیز بیشتر نمی خواهد ما هم داریم طبق قانون حرکت می کنیم ، دیگر نمی گویند اگر قانون ما نقصی دارد ما خودمان رعایت کنیم ، دیگر نمی گویند ما خودمان رعایت حتی شرکائ خود را کنیم چه برسد به جامعه .