حقیقت پور: ضربه بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه است /آمریکا حتماً در مسیر عبور موشک‌ها و پهپادها، مزاحمت‌های الکترونیکی ایجاد کرده است

یک تحلیلگر مسائل نظامی می‌گوید: آمریکا در حال کمک کردن به اسرائیل است چراکه این رژیم بدون کمک آمریکا نمی‌تواند مقاومت کند و همه اطلاعات پیرامون تیک آف موشک‌ها و پهپادها را آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است و حتماً در مسیر عبور موشک‌ها و پهپادها آمریکایی‌ها مزاحمت‌های الکترونیکی و فیزیکی انجام دادند که این وظیفه متخصصین است در این رابطه اظهارنظر کنند.

منصور حقیقت‌پور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین پیرامون حمله موشکی ایران به اسرائیل گفت: اقدام شنبه شب در پاسخ به اقدام خلاف قوانین بین‌المللی اسرائیل بود، کما اینکه این رژیم به مراکز رسمی ایران در سوریه حمله کرده بود، این در شرایطی است که کنسولگری هر کشوری خاک آن کشور محسوب می‌شود و اسرائیلی‌ها جسارت کردند اقدام نظامی در کنسولگری تهران در دمشق اجام دهند و تعدادی از همرزمان ما را شهید کنند، لذا جمهوری اسلامی ایران متناسب با همین اقدام اسرائیل به خاک آنها حمله کرد، به این معنی که همانطور آنها خاک ما را زدند ما هم خاک آنها را زدیم.

حمله اخیر ایران به اسرائیل تنها یک تمرین بود

وی افزود: این حمله ایران به اسرائیل تنها یک اقدام نمادین بود و قطعاً جمهوری اسلامی ایران توان وارد کردن ضربه‌های سنگین‌تری دارد، بر همین اساس آنچه شب گذشته از توان ایران مشاهده کرد چیزی نبود، ایران فقط نشان داد که می‌تواند از گنبد آهنین و سیستم پیچیده پدافند هوایی ترکیبی اسرائیل، آمریکا، آلمان و فرانسه عبور کند. لذا ایران در حمله به اسرائیل ناز شست نشان داد و تمرین بود مانند ورزشکارانی که خودشان را برای اقدام اساسی گرم می‌کنند، لذا ایران هم در حمله اخیر به اسرائیل تنها خودش را گرم کرد.

حمله ایران به اسرائیل مسلمانان را خوشحال کرد

حقیقت‌پور ضمن تأکید بر توان نظامی ایران تصریح کرد: نکته مهم این است که ضربه دوم، سوم و بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه خواهد بود، به این معنی که دشمن ضربات بعدی ایران را نمی‌تواند محاسبه کند لذا پیشنهاد می‌کنیم که اسرائیل تصمیم عاقلانه بگیردو اقدام خلاف دیگری انجام ندهد چراکه تنبیه بزرگتری خواهد شد. برآوردها از فضای سیاسی جهان حاکی از آن است که حمله ایران به اسرائیل منجر به خوشحالی همه مردم مسلمان در هند، پاکستان، مالزی، کشمیر و برخی از کشورهای عربی شده است. چراکه هیچ دولت مسلمانی به خودش جرأت نداد که این ضربه مهلک را به اسرائیل وارد کند اما جمهوری اسلامی ایران این اقدام بازدارنده را انجام داد.

حقیقت پور: ضربه بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه است /آمریکا حتماً در مسیر عبور موشک‌ها و پهپادها، مزاحمت‌های الکترونیکی ایجاد کرده است

ضربه بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه است

این تحلیلگر مسائل نظامی در ادامه اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که اگر اسرائیل مجدداً اشتباه کند ضربه دیگری به او وارد خواهد شد. وقتی اسرائیلی‌ها عقل سالم ندارند و به سفارتخانه ما در سوریه حمله می‌کنند، اگر عقل ناقص آنها را علیه جمهوری اسلامی ایران هدایت کند قطعاً ضربه‌های بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه است تا این اندازه که اسرائیلی‌ها زمین سوخته تحویل می‌گیرند.

حقیقت‌پور درباره احتمال ورود آمریکا به درگیری بین ایران و اسرائیل، خاطرنشان کرد: آمریکا در حال کمک کردن به اسرائیل است چراکه این رژیم بدون کمک آمریکا نمی‌تواند مقاومت کند و همه اطلاعات پیرامون تیک آف موشک‌ها و پهپادها را آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است و حتماً در مسیر عبور موشک‌ها و پهپادها آمریکایی‌ها مزاحمت‌های الکترونیکی و فیزیکی انجام دادند که این وظیفه متخصصین است در این رابطه اظهارنظر کنند.

بایدن کار عاقلانه‌ای می‌کند که می‌گوید در جنگ دخالت نمی‌کنیم

وی در پایان یادآور شد: به نظر بنده آمریکایی‌ها به اندازه‌ای در منطقه خاورمیانه پهن شدند که این پهنی منجر به این شده که از هر نقطه‌ای آسیب‌پذیر باشند، به این ترتیب که در ترکیه، امارات، قطر و هر کجا می‌توان به آمریکایی‌هایی آسیب وارد کرد، از این‌رو بایدن کار عاقلانه‌ای می‌کند که می‌گوید در جنگ دخالت نمی‌کنیم چراکه می‌داند همه پایگاه‌های آمریکا اهداف بسیار روشنی برای موشک‌های نقطه‌زن ایران هستند. لذا آمریکا اگر دخالت نکند، عاقلانه رفتار کرده است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1895059

برچسب‌ها