آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فهرست کوتاه نامزدهای بخش فیلم کوتاه زنده را منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، اعضای آکادمی اسکار پس از بررسی 107 فیلم، فهرست کوتاه نامزدهای رشته فیلم کوتاه زنده هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار را اعلام کردند.
 
در بین این 10 فیلم سه فیلم شهرت بیشتری دارند؛ «می‌توانم مادربزرگ تو باشم» ساخته برنار تانگی از فرانسه ماجرای مردی است که با شیوه‌ای خلاقانه به کمک آدم‌های بی‌سرپناه می‌رود.
 
«عشق در نگاه اول» ساخته مایکل دیویز و «بادبان» ساخته الفار آدالستینز هردو فیلم‌هایی با موضوع عشق هستند و در هر دو فیلم جان هرت (بازیگر «مرد فیل‌نما» و «بیگانه») بازی می‌کند.
 
فیلم عاشقانه «بادبان» که داستان فرار یک پیرمرد از خانه سالمندان و تلاش برای رسیدن به محبوبش را روایت می‌کند بیش از دیگر فیلم‌ها شانس بردن جایزه اسکار را دارد. این فیلم بی‌کلام است.
 

جان هرت در نمایی از «بادبان»
 
دیگر نامزدهای این جایزه «Pantecost» ساخته پیتر مکدانلد، «راجو» ساخته ماکس زاهل، «مسیر خانه» ساخته راهول گاندوترا، «ساحل» ساخته تری جرج ، «دیوانه زمان» ساخته اندرو بولر، «توبا آتلانتیک» ساخته هالوار ویتزو و «غرش دریا» ساخته آنا روچا فرناندز هستند.
 
اعضای کمیته فیلم زنده و انیمیشن کوتاه آکادمی اسکار در جریان مراسم رای‌گیری در لس آنجلس این 10 فیلم را انتخاب کردند. این افراد در مرحله بعد سه تا پنج فیلم را به عنوان نامزدهای نهایی جایزه اسکار فیلم کوتاه زنده انتخاب می کنند.
 
اسامی نامزدهای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 24 ژانویه 2012 (چهارم بهمن) اعلام می‌شود و مراسم این دوره جوایز 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار خواهد شد. 
ورایتی / 14 دسامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =