وزیر خارجه اردن : نباید به نتانیاهو اجازه رویارویی دیگری با ایران را داد

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن به سی‌ان‌ان گفت ایرانی‌ها گفتند که آنچه را که باید انجام دادند و نه بیشتر. نباید به نتانیاهو اجازه داد تا به رویارویی دیگری با ایران استناد کند.

به گزارش خبرآنلاین، اردن امروز دوشنبه از نخست وزیر اسرائیل خواست تا از کشاندن منطقه خاورمیانه به تنش بیشتر با ایران خودداری کند.
ایران روز شنبه در واکنش به حمله اول آوریل رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه که در آن حداقل ۱۳ نفر از جمله هفت مستشار نظامی شهید شدند، رگباری از پهپادها و موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد.

به گزارش آناتولی، ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن به سی‌ان‌ان گفت ایرانی‌ها گفتند که آنچه را که باید انجام دادند و نه بیشتر. نباید به نتانیاهو اجازه داد تا به رویارویی دیگری با ایران استناد کند.

این دیپلمات ارشد گفت اردن از همه ابزارها برای رهگیری هرگونه پرتابه‌ای که حریم هوایی این کشور را نقض کند استفاده خواهد کرد.

صفدی گفت: «هر شیء که وارد آسمان ما شود، حریم هوایی ما را نقض کند، به اعتقاد ما خطری برای اردن است، برای پایان دادن به این تهدید هر کاری که در حد توانمان باشد انجام خواهیم داد.»

او افزود:ما کاری را انجام می‌دهیم که باید انجام دهیم (و ما) بدون توجه به اینکه این پهپادها از اسرائیل، ایران یا هر کشور دیگری باشند، همین کار را انجام خواهیم داد. وی افزود: اولویت ما حفاظت از اردن است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1895648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =