فارس نوشت:

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور با بیان اینکه سیاست‌های وارداتی چندین ساله گوشت حمایت از تولید کشورهای بیگانه بوده است، گفت: منحنی قیمت نشان می‌دهد که گوشت منجمد وارداتی از سال 88 افزایش صد در صدی قیمت داشته اما قیمت گوشت تولید داخل سیر خط مستقیم داشته است.
سعید سلطانی سروستانی در پاسخ به دلیل افزایش قیمت گوشت در بازار، گفت: احتمال افزایش قیمت گوشت وارداتی هست و همچنان که بارها گفته شده از زمان واردات گوشت منجمد از سال 88 افزایش صد در صدی آن را شاهد بودیم اما گوشت تولید داخل سیر خط مستقیم داشته است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران سراسری کشور تصریح کرد: بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که حمایت دولت بیشتر از گوشت‌های وارداتی بوده تا گوشت تولید داخل.

*کاهش قیمت تمام شده شیر

سلطانی در پاسخ به اینکه آیا قیمت شیر تا پایان سال افزایش خواهد داشت، گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده شیر 640 تومان است و از آنجایی که یک طرف افزایش قیمت خرید شیر از دامدار به مصرف‌کننده برمی‌گردد بنابراین تمایلی به افزایش مرتب قیمت شیر از دامدار نداریم اما معتقد هستیم چون 70 درصد قیمت شیر مربوط به نهاده آن است با حمایت دولت و تعدیل قیمت نهاده‌های دامی قیمت تمام شده شیر کاهش یابد.
وی افزود: در حال حاضر دامداری‌های خرده‌پا واقعا نابود شده‌اند.

سلطانی در مورد بسته حمایتی در خصوص بهینه‌سازی مصرف سوخت و تجهیزات دامداران گفت: این بسته اصلا به مرحله اجرایی درنیامد.

* واگذاری تنظیم بازار و واردات گوشت به اتحادیه دامداران

سلطانی در مورد اینکه گفته می‌شود تنظیم بازار و واردات گوشت به اتحادیه دامداران واگذار می‌شود، گفت: در این مورد صحبتی با حوزه ریاست جمهوری انجام شده و قرار است بعد از چکش‌کاری طرح در وزارت جهاد کشاورزی به آنها ارائه شود.
وی افزود: در حال حاضر 10 درصد نیاز کشور یعنی صد هزار تن در سال وارد می‌شود و در حالی که اگر با افزایش بهره‌وری تنها در هر لاشه 22 کیلوگرمی 2 کیلوگرم با جیره غذایی بهتر و قرارداد با پرواربندی‌ها اضافه کنیم افزایش 10 درصدی تولید گوشت محقق خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور تصریح کرد: همه این اقدامات را این اتحادیه به شرطی می‌تواند انجام دهد که مسئولیت واردات و تنظیم بازار را نیز محول کنند و اینکه بخشی از کار در یک اتحادیه و بخش دیگر در اتحادیه واردات صورت بگیرد مناسب نیست.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =