یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: باید ناب بودن را به مدعیان «ناب​تر» خواندن خودشان، یاد داد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی درخصوص فعالیت جبهه متحد اصولگرایان و آینده آن گفت: با توجه به واقعیت‌های موجود اجتماعی و عناصر تأثیرگذار در فضای سیاسی و تنش‌های ایجادشده در مقاطع اخیر در فضای سیاسی، جبهه متحد اصولگرایی را کاملاً موفق می‌دانم. احساسم این است که شکل‌گیری این مجموعه و عملکرد آن کُند و همراه با تأخیر بوده، اما درمجموع کاملاً مثبت است و به نظر من موفق عمل کرده است و اکثریت قابل توجهی را در مجلس آینده رقم خواهد زد.
وی هم‌چنین درباره حاشیه‌هایی که برای روند وحدت در میان اصولگرایان ایجاد شد و تاثیرگذاری آن بر نتیجه نهایی که قرار است حاصل شود، گفت: این حاشیه‌ها حتماً می‌تواند حوزه‌هایی را تحت تأثیر قرار بدهد. ظاهراً این اتفاق می‌افتد و البته این اتفاق نامناسب و غیرقابل دفاع است و هر کسی هر توجیهی برای آن بیاورد، هیچ مبنای شرعی، عقلایی و مصلحت‌اندیشانه در حوزه سیاسی ندارد.
گزیده سخنان وی در گفت​وگو با هفته نامه شما، از این قرار است:
·         حتماً همه مثل هم نیستند و یک‌جور فکر نمی‌کنند و سلیقه‌ها یکی نیست. یکی کند و یکی تند است. یکی جدی‌تراست و دیگری این‌طور نیست، اصلاً چرا خداوند فرموده که با هم وحدت داشته باشید؟ اگر همه مثل هم بودند دیگر نیازی به دعوت به وحدت نبود. این دعوت برای این است تا عده‌ای که تمایلات و سلایق متفاوت دارند، در جهت این‌که جامعه به هدفش برسد با هم باشند.
·          تندها بایستند، کندها کمی تندتر بیایند، آدم‌ها خرجی‌هایشان را با هم شریک شوند، تبادل نظر کنند تا به یک نگاه و حرف مشترک برسند. اگر هر کس بگوید حرف من، همینی که من می‌گویم، همینی که من تشخیص می‌دهم، هیچ‌وقت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و کاری پیش نمی‌رود، در این میان عده‌ای می‌گویند ما ناب‌تر، اصولی‌تر، ولایی‌تر و اسلامی‌تریم، این ادعای آن‌هاست و چه بسا طرف مقابل هم می‌گوید ما ولایی‌تر و ناب‌تریم. همه نیز کد، سند و شاهد دارند. یعنی اگر بنا باشد کسی از این ادعاها داشته باشد، این ادعاها زیاد است.
·          چه کسی گفته است که دیگران را دفع کنیم؟ کدام تربیت دینی می‌گوید دست ضعفا را نگیریم؟ تازه امام مسلمین باید رعایت حال اضعف مأمومین را هم بکند. به امام جماعت می‌گویند تو که می‌روی و می‌ایستی جوری نماز بخوان که آن کسی که حوصله نماز خیلی طولانی ندارد، به تو برسد. پس باید رعایت حال ضعفا را کرد.
·          عده‌ای که می‌گویند همه باید ناب شوند، باید بدانند این موضوع یک‌خرده با ادبیات دینی فاصله دارند و باید کمی به آن‌ها یاد داد که اصلاً دینداری، دین‌مداری، ولایی بودن و ناب بودن یعنی چه؟ باید جامعه را بر اساس اصول مشترک هدایت و رهبری کرد و رهبران جامعه باید قدرت جذب و قدرت ایجاد و باز کردن چتر فراگیر را داشته باشند، تا تمامی کسانی که دل به آن اصول سپرده‌اند، بتوانند زیر آن چتر بیایند. حال در این راستا یک عده ضعیف‌اند، بعضی نقص رفتاری و برخی نقص فکری و عده‌ای نقص اخلاقی و بعضی هم نقص تربیتی دارند. ما باید همه این‌ها را زیر این چتر جمع تا آن‌ها را اصلاح کنیم و با هم رشدشان بدهیم. این منطق دینی، اسلامی، اخلاقی و الهی است. این‌ها اصول وحدت‌اند و هر کس از این زاویه خارج شود، از نظر ما تعریفش روشن است و با هیچ توجیهی پذیرفته شده نیست.
·         پیشگیری از وقوع جرم وظیفه عمومی قوه قضائیه و اصل قانون اساسی است. در اصل 156 یکی از بندهای وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است. معاونت پیشگیری هم مسوول این کار شده است. همچنین در قانون آمده است که یکی از مراجع نظارتی و پاسخگویی استعلام‌های شورای نگهبان، دادستان کل است که اگر پرونده و سابقه‌ای در قوه قضائیه وجود دارد، به شورای نگهبان منتقل کند. اگر کسی تخلف انتخاباتی انجام بدهد، دادستان وظیفه دارد با تخلفات انتخاباتی برخورد کند. رییس قوه قضائیه که حکم دادند و گفتند که این فعالیت‌ها را با هم هماهنگ کنید و منسجم و تعریف‌شده باشند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =