اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اولیه موقوفات در شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: شهروندانی که تاکنون به دلایل مختلف با موقوفات قرارداد اجاره نداشتند، اکنون با این معافیت می‌توانند بدون پرداخت پذیره به راحتی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی با اشاره به اینکه بسیاری از اراضی و املاک شهری و روستایی در استان موقوفه هستند و ساکنین این املاک باید قرارداد اجاره با موقوفه داشته باشند، اظهار کرد: هنگام انعقاد قرارداد اولیه و نقل و انتقال، پذیره‌های مختلفی برابر قانون و آیین‌نامه‌ها از شهروندان دریافت می‌شده که در برخی موارد پرداخت این مبالغ برای مردم امکان‌پذیر نبوده که با پیگیری‌های این اداره‌کل دریافت پذیره برای انعقاد قرارداد اجاره موقوفات شامل معافیت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: معافیت‌های اعلامی متفاوت بوده که با توجه به ماهیت پرونده از صفر تا 100 درصد قابل اعمال است.

حیدری با تاکید بر اینکه این معافیت تنها برای استان مازندران لحاظ شده و مردم استان از این فرصت بهره‌گیری و اقدام به انعقاد قرارداد کنند، افزود: این معافیت‌ها و تخفیف‌ها دائمی نیست و بهتر است شهروندانی که از اراضی وقفی بهره‌برداری می‌کنند به ادارات اوقاف شهرهای استان مراجعه کرده و از مزایای آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه حدود 7 هزار موقوفه در مازندران شناسایی شده که شامل مجوز معافیت در پرداخت پذیره شده است، گفت: بسیاری از روستاهای استان وقفی هستند که تاکنون به دلایل مختلف با ادارات اوقاف قرارداد اجاره نداشته اما اکنون با این معافیت‌ها می‌توانند بدون پرداخت پذیره به راحتی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1896311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =