۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰

مشرق نوشت:

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید برای درمان 3 میلیون زوج نابارور در کشور بودجه خاص داشته باشیم.
دکتر امیدوار رضایی در همایش اخلاق و شیوه های نوین درمان ناباروری اظهار داشت: امروزه 10 درصد از ازدواجها در کشورمان را زوجهای ما نابارور تشکیل می دهد که حتما مسئولین اجرایی کشور و دست اندرکاران سلامت باید فکر اساسی برای درمان این افراد بکنند.
وی با اعلام اینکه سالانه 15 در صد به این آمار اضافه می شود، افزود: مشکلات زیادی زندگی زوجهای جوان را تهدید می کند که از جمله مشکلات ناباروری است البته ایران د این حوزه پیشرفت داشته و جزو 10 کشور برتر جهان در زمینه پیشرفت در امر درمان ناباروری هستیم.
رضایی از وجود 60 مرکز درمان ناباروری در کشور خبر داد و افزود: اغلب زوجهای نابارور در لایه های پایین تر هستند و درآمد زیادی ندارند و هزینه سنگین درمان و نداشتن تمکن مالی باعث شده این افراد از پیگیری روند درمان دلسرد شوند به طوریکه بیمه ها نیز در بحث باروری و نازایی ضعیف عمل می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: این همایش می تواند انگیزه ای باشد که مجلس در بودجه سال 91 حتما این موضوع را دنبال کند که هزینه تشخیص و درمان را تحت پوشش قرار دهیم که به جد در کمیته بهداشت و درمان قرار بگیرد.
4545 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    4 0
    تهران شده ماکروویو. اینهمه امواج و پارازیت، سرطان و نازایی و ..... به دنبال داره. متاسفانه
  • حسن IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    1 0
    از مسولین وزارت بهداشت،شورای عالی بیمه،سازمان بیمه خدمات درمانی،کمیسیون بهداشت مجلس ،بیمه مرکزی و دیگر متولیان امر برای رضای خدا میخواهم فکری به حال بیماران نابارور بکنند و آن را تحت پوشش بیمه ها قرار دهید چون واقعا هزینه درمان این بیماری خیلی بالاست و هیچ خانواده ای آن را نمی تواند تامین بکند .امیدوارم در بودجه امسال ،این بیماری زجرآور و دردناک را زیر نظر بیمه ها علی الخصوص بیمه خدمات درمانی قرار دهند