مروری بر اخبار حوادث ایران در شنبه 26 آذر 1390

دستگیری باند سارقان بانک‌های استان بوشهر

فارس نوشت: فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری باند سارقان بانک‌های استان بوشهر خبر داد. رضا محمدی یگانه اظهار داشت: با تلاش ماموران انتظامی استان بوشهر چند سارق و شرور سابقه‌دار که علاوه بر دزدی از بانک‌ها سابقه قتل و رعب و وحشت و دیگر جرائم نیز داشتند، دستگیر شدند.
وی با اشاره به دستگیری شرور معروف دشتستان به نام شیردل تصریح کرد: این شرور 27 ساله ساکن یکی از بخش‌های شهرستان دشتستان بود که سوابق کیفری نیز داشته و به داشتن ضرب و جرح عمدی و اسلحه غیر مجاز متهم بود و پرونده وی در دادگاه سعدآباد رسیدگی شد. ضرب و جرح و حمل اسلحه کمری در سال 85، حمل اسلحه غیر مجاز، تیراندازی به سمت یک شخص در سرقنات در سال 84 و 85 تیراندازی به منازل مامور ناجا، ارتکاب به قتل در سال 85 در وحدتیه از جمله تخلفات و سوابق شیردل بوده است.
محمدی یگانه اضافه کرد: اخباری که به ما واصل شد حاکی از ایجاد رعب و وحشت در بین مردم به ‌دلیل شرارت‌های این متهم فراری داشت و اخبار موثقی هم داشتیم که در سرقت بانکی در وحدتیه نیز دست داشته است. وی ادامه داد: این باند سه نفر بودند که یکی از آنها در تاریخ بیست و ششم اسفند ماه سال گذشته در درگیری با ماموران انتظامی دشتستان کشته شد. نفر بعدی نیز در فروردین ماه امسال در خشت توسط ماموران انتظامی استان فارس به هلاکت رسید و نفر سوم نیز شرور معروف شیردل بود که تلاش داشتیم زنده او را دستگیر کنیم. شیردل شرور معروف نهایتا در درگیری مسلحانه با ماموران انتظامی دشتستان در کوه‌های اطراف وحدتیه کشته شد.
وی در ارتباط با نحوه دستگیری سارقان بانک صادرات شبانکاره نیز گفت: ساعت 7:35 دقیقه سیزدهم آذر ماه امسال از طریق یک فرد عادی از شبانکاره به کلانتری اطلاع می‌دهند که در بانک صادرات شبانکاره سرقت شده و پس از آن فرمانده انتظامی دشتستان و تیم‌های تخصصی و جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر به محل حادثه اعزام شدند. با توجه به اطلاعاتی که از سر صحنه و قبل از آن داشتیم، مشخص شد سارقان افرادی هستند که قبلا به دنبال آنها بودیم و کمتر از 12 ساعت بعد از وقوع حادثه یکی از عوامل اصلی سرقت دستگیر شد و با اعتراف ایشان دو نفر دیگر نیز شناسایی شدند و این فرد 23 میلیون تومان وجوه سرقت شده را تحویل داد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: شنبه نوزدهم آذر ماه نفر دوم دستگیر شد و 20 میلیون تومان وجوه این سرقت و سرقت بعدی‌اش را تحویل داد. نفر سوم شناسایی شده اما دستگیر نشده و تلاش‌های اطلاعاتی ماموران پلیس استان برای دستگیری وی ادامه دارد. وی بیان کرد: همچنین اول آذر ماه امسال نیز که از پست‌بانک روستای بویری نیز 3 میلیون تومان پول توسط سارقان به سرقت رفته بود، مشخص شد که سارقان پست‌بانک، صادرات و روستای چهارروستایی از همین تیم بودند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: بانک‌ها باید طبق مصوبه شورای امنیت ملی نسبت به تشکیل گارد حفاظتی خود اقدام کنند اما بانک‌ها با وجود این مصوبه از اجرای آن خودداری می‌کنند. محمدی یگانه با اشاره به اینکه بانک‌های سرقت شده مامور انتظامی نداشتند، اضافه کرد: خواسته ما این است بانک‌هایی که توصیه‌های امنیتی را رعایت نمی‌کنند و فضای امنیتی را مختل می‌کنند، تعطیل شوند.

 

آمار تلفات انفجار کوره فولاد غدیر یزد به17نفر رسید

ایرنا نوشت: مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: آمار کشته شدگان حادثه انفجار کوره شرکت فولاد غدیر یزد به 17نفر رسید. علی سلیمانپور افزود: آخرین آمار کشته کنندگان حادثه انفجار غدیر یکشنبه شب(21 آذرماه) 14نفر بود که این آمار امروز به 17 نفر رسید. وی اظهار داشت: مصدومان بهروز علی چشم برزمین فرزند علی باز عصر روز پنجشنبه بیست و چهارم آذرماه و سیدمسعود هاشمی فرزند سیدمنصور روز جمعه بیست و پنجم آذر و جلیل مکارم فرزند محمدعلی به دلیل شدت سوختگی در بیمارستان سوانح و سوختگی یزد فوت کردند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد اضافه کرد: تعداد کشته شدگان در ساعات اولیه پس از وقوع این حادثه هفت نفر و تعداد مجروحان 14نفر اعلام شده بود که طی چند روز اخیر هفت از آنها به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست دادند. سلیمانپور گفت: از میان مصدومین حادثه هم اکنون دو مجروح در بیمارستان بستری اند و دو نفر نیز در همان روزهای اول مداوا و از بیمارستان ترخیص شدند. حادثه انفجار کوره شرکت فولاد غدیر یزد یکشنبه شب هفته گذشته رخ داد. دلیل وقوع حادثه مزبور درحال بررسی است و تاکنون دلیل آن ازسوی مسئولان اعلام نشده است.

 

هشدارهای پلیس فتا به کاربران تلفن ‌همراه و اینترنت

ایسنا نوشت: مجرمان سایبری همواره به دنبال راهی تازه برای کلاهبرداری از طریق تلفن همراه و رایانه هستند، بنابراین آشنایی با شیوه‌ها و روش‌های این افراد تاثیر زیادی در کاهش آمار قربانیان دارد. معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، اعلام کرد: تمام نکات امنیتی که برای رایانه‌ها ذکر می‌شود، در اکثر تلفن‌های همراه نیز کاربرد دارد، بنابراین برخی ویروس‌ها که در رایانه نفوذ می‌کنند در تلفن‌های همراه هم کاربرد دارند. دقت در انتقال فایل‌های رایانه‌ای و استفاده از آنتی‌ویروس‌ها برای در امان ماندن از آسیب‌ها و تهدیدها یکی از راه‌های پیشگیری از این اقدامات مجرمانه است. همچنین پلیس فتا از شهروندان خواست به پیامک‌هایی که به شیوه‌های مختلف مانند اعلام برنده‌شدن در مسابقات و قرعه‌کشی‌ها و موارد مشابه آن که اطلاعات کاربران را درخواست می‌کنند اعتماد نکنند و پاسخی به آن ندهند.

 

 زلزله حوالی خانوک در استان کرمان را لرزاند

ایرنا نوشت: زلزله ای به بزرگی 1/ 4 در مقیاس امواج دورنی زمین (ریشتر )، بامداد شنبه حوالی خانوک در استان کرمان را لرزاند.این زمین لرزه در ساعت 40 دقیقه و 44 ثانیه بامداد در موقعیت جغرافیایی 82 / 30 عرض شمالی و 78 / 56 طول شرقی به وقوع پیوسته است. تاکنون هیچ گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه ارایه نشده است. 

 

بی‌توجهی ‌٢٠ ساله زن به مرد، باعث اعتیاد و جدایی شد

ایسنا نوشت: مردی در دادگاه گفت: اگر همسرم همانند دیگر زنان با من مهربان بود من هیچگاه گرفتار دام اعتیاد نمی‌شدم.
زنی در دادگاه خانواده حضور یافت و درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه ارائه کرد. وی درخصوص دلیل جدایی‌اش خطاب به قاضی دادگاه گفت: بنابرخواست پدر و مادرم با همسرم ازدواج کردم در واقع همسرم پسرعمومی من نیز هست. در آن دوران به این دلیل که پدرم با پدر همسرم شریک بودند، مرا به اجبار به عقد همسرم درآوردند. وی درحالی که گریه می‌کرد، ادامه داد: زندگی، بدون داشتن علاقه من به همسرم آغاز شد، از آن روزها 20 سال می‌گذرد و با داشتن سه فرزند هیچ‌گاه نتوانستم طعم خوشبختی را احساس کنم زیرا از همان روزها همسرم به دلیل داشتن وضع مالی مناسب، خوشگذران بود و توجهی به خانواده‌اش نداشت، در واقع واژه خانواده برای همسرم دارای تعریف گنگ و نامعلومی است.
شوهر این زن با بیان اینکه من عاشق همسرم هستم، افزود: 20 سال گذشته به دلیل علاقه‌ای که به همسرم داشتم با او ازدواج کردم، اما او هیچگاه احساس علاقه نسبت به من پیدا نکرد، طبق نصیحت‌های پدرم بسیار به او محبت می‌کردم تا بتوانم او را از خود راضی نگاه دارم، اما همسرم هیچ تغییری نکرد. بعد از گذشت هفت سال از زندگی مشترکمان وقتی رفتارهای سرد و بی‌احساس همسرم ادامه داشت، دیگر تلاشی برای بهبود اوضاع زندگی‌مان انجام ندادم و بیشتر اوقات فراغت خود را بیرون از منزل سپری می‌کردم.
زن که 42 سال سن داشت، عنوان کرد: شوهرم همیشه دیگران را باعث به وجود آمدن گناهان خود می‌داند اکنون نیز من را باعث اعتیادش می‌داند و این اصلا قابل توجیه نیست. زیرا او به خواست خود به مواد مخدر روی آورده است و من هیچگاه او را مجبور به انجام این کار نکرده‌ام. شوهر زن با عصبانیت خطاب به همسرش، بیان کرد: اگر تو، همانند دیگر زنان با من مهربان بودی، من سراغ مواد مخدر نمی‌رفتم و زندگیمان تباه نمی‌شد. بنابراین تو باعث رفتارهای ناپسند من هستی. قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین حکم طلاق این زوج را صادر کرد.

 

زلزله حوالی شوئیشه در استان کردستان را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی 6/3 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 11 و 12 دقیقه و 3 ثانیه امروز - شنبه - حوالی شوئیشه واقع در استان کردستان را لرزاند. شبکه های لرزه نگاری وابسته به این مرکز، موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه را در عرض شمالی 26/35 درجه و طول شرقی 56/46 درجه ثبت کردند.
 

تخطی از سرعت مطمئنه تریلی 3 کشته بر جای گذاشت

فارس نوشت: رئیس مرکز کنترل پلیس راه کشور از مرگ سه نفر در برخورد یک دستگاه تریلی با یک دستگاه پراید خبر داد. سرهنگ رضا سلبی با بیان اینکه هم اکنون جاده‌های کشور در وضعیت عادی قرار دارند گفت: کیلومتر 35 محور برازجان واقع در استان بوشهر در ساعت 30 دقیقه بامداد امروز شاهد تصادفی بین یک دستگاه تریلی ولوو و سواری پراید بود. این تصادف که به علت تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده تریلی به وقوع پیوست سه کشته برجای گذاشت که تمامی متوفیان سرنشین پراید بودند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =