مروری بر حوادث ایران در دوشنبه 28 آذر 1390

زن زیرک، مرد شیطان‌صفت را به دام انداخت

روزنامه همشهری نوشت: زنی عراقی وقتی خود را در دام شیطانی مردی ثروتمند دید، نقشه‌ای کشید که باعث شد متهم خیلی زود از سوی پلیس دستگیر شود. 27 مرداد امسال، یک زن تبعه عراق به شعبه سوم دادسرای جنایی پایتخت رفت و به دادیار آقایی گفت: سال‌هاست که به همراه خانواده‌ام در ایران زندگی می‌کنم اما چند شب قبل وقتی از محل کارم به خانه برمی‌گشتم در بین راه متوجه شدم راننده یک تویوتا کمری مرا تعقیب می‌کند. وقتی وارد یکی از کوچه‌های خلوت شدم ناگهان مرد جوان از خودرو پیاده شد و به سمت من آمد. ابتدا تصور کردم قصد پرسیدن آدرس دارد اما ناگهان چاقویی از جیبش در آورد و با تهدید خواست تا سوار ماشینش شوم. از ترس جانم چاره‌ای جز تسلیم شدن ندیدم. مرد جوان در بین راه مرا تهدید کرد که اگر حرفی بزنم مرا می‌کشد. او مرا به حاشیه اتوبانی خلوت در شرق پایتخت برد و در آنجا با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. بعد هم مدعی شد که اگر شکایت کنم برای من دردسر درست می‌کند. تنها فکری که در آن لحظه به ذهنم رسید این بود که آدامسم را به زیر صندلی ماشین این مرد بچسبانم تا سرنخی برای دستگیری او باشد. این مرد بعد از اجرای نقشه‌اش مرا در حاشیه اتوبان رها کرد و پس از رفتنش، موفق شدم شماره پلاک خودروی او را یادداشت کنم.
پس از شکایت این زن، تحقیقات برای بازداشت مرد شیطان صفت آغاز شد. کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی، با دستور دادیار پرونده تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی خودروی تویوتا کمری آغاز کردند تا اینکه پس از مدتی این خودرو در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران توقیف شد. راننده خودرو وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، مدعی شد که خودرو را چند وقت پیش از مردی در تهران خریده است. این در حالی بود که ماموران در بازرسی داخل خودرو، آدامسی را که شاکی مدعی بود برای نشانه زیر صندلی ماشین چسبانده است، پیدا کردند. ماموران که شک نداشتند خودرو را شناسایی کرده‌اند، به تحقیقات خود ادامه دادند و فروشنده تویوتا کمری را در تهران دستگیر کردند.
این مرد جوان که در بازجویی‌های نخست خود را بیگناه دانست، وقتی شواهد را علیه خود دید چاره‌ای جز تسلیم شدن ندید. وی گفت: وقتی این زن را در خیابان دیدم در یک لحظه وسوسه شدم که او را بدزدم. نمی‌دانم چه‌شد که به تعقیب وی پرداختم. زمانی که دیدم او وارد یک کوچه خلوت شده با تهدید چاقو به سمت وی حمله‌ور شدم تا او را تسلیم خواسته شوم خود کنم. متهم ادامه داد: بعد از اجرای نقشه‌ام او را رها کردم اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که وی شکایت کند و پلیس بتواند به راحتی مرا شناسایی و دستگیر کند.

 

 

ترفند زن میانسال برای اخاذی از شوهر جوانش

روزنامه جام‌جم نوشت: زن میانسال که یک مرد جوان را فریب داده و با او ازدواج کرده بود و قصد داشت با جعل عقدنامه‌اش 3 دانگ مغازه شوهرش را تصاحب کند، دستگیر شد و همدستش نیز تحت تعقیب پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.
اوایل هفته گذشته زن میانسالی با حضور در کلانتری نواب مشهد از شوهر موقت خود شکایت کرد. شاکی به پلیس گفت: چندی پیش با یک مرد جوان که به عنوان فروشنده در مغازه‌اش کار می‌کردم به طور موقت ازدواج کردم. شاکی افزود: شوهرم در عقدنامه 3 دانگ مغازه‌اش را که 60 میلیون تومان ارزش داشت به نام من ثبت کرد تا در محضرخانه به نام من انتقال دهد، اما با گذشت چند ماه، او هنوز به وعده خود عمل نکرده است. در پی این شکایت، شوهر جوان او به کلانتری احضار و بازجویی شد.
مرد جوان به پلیس گفت: چندی پیش زن شاکی که در جستجوی کار بود، به مغازه‌ام آمد و گفت شوهرش فوت کرده و برای تامین هزینه زندگی خود و فرزندانش با مشکل روبه‌روست. با شنیدن وضعیت زندگی‌اش، از او خواستم به عنوان فروشنده در مغازه‌ام مشغول به کار شود. پس از مدتی به یکدیگر علاقه‌مند شده و به طور موقت با او ازدواج کردم، اما 3 دانگ مغازه‌ام را در عقدنامه به نام وی نکرده‌ام. او دروغ می‌گوید و قصد اخاذی دارد. با جمع‌بندی اطلاعات، ماموران به بررسی عقدنامه زن میانسال پرداختند و معلوم شد، این عقدنامه جعل شده است.
زن میانسال دوباره بازجویی شد و گفت: قبل از ازدواج با مرد جوان، با مردی آشنا شدم که او از من خواست با وی در اخاذی از مردان جوان همدست شوم تا پولدار شویم. به خاطر مشکل مالی با او همکاری کردم. او ابتدا صاحب یک مغازه را که پسر 20 ساله‌ای بود، به من نشان داد و قرار شد از مرد جوان بخواهم مرا به عنوان فروشنده در مغازه‌اش استخدام کند. طبق نقشه پیش رفتم و بعد از مدتی به همدیگر ابراز علاقه کردیم. به این ترتیب با او ازدواج موقت کردم. زن میانسال گفت: چند ماه بعد مردی که همدستم بود، عقدنامه را جعل کرد تا با این ترفند 3 دانگ مغازه شوهر جوانم را تصاحب کنم و با فروش آن که 60 میلیون تومان سهم من می‌شد، نیمی از آن را به همدستم پرداخت کنم. قرار بود افراد دیگری را نیز با این ترفند به دام بیندازیم که دستگیر شدم. در پی اظهارات متهم، او با قرار قانونی روانه زندان شد. جستجو برای دستگیری همدست فراری زن متهم و مشخص شدن دیگر جرایم او ادامه دارد.

 

 

مرگ مشکوک زن میانسال

روزنامه خراسان نوشت: زن 50 ساله ای که در یک منزل محقر زندگی می کرد به طرز مشکوکی جان سپرد. ظهر روز گذشته شهروندان در تماس با پلیس 110، از مرگ زن میانسالی در منطقه نوده مشهد خبر دادند. در پی دریافت این خبر، ماموران کلانتری کاظم آباد به سرپرستی سروان بیات(جانشین کلانتری) برای بررسی موضوع به محل اعلام شده عزیمت کردند و پس از تایید درستی خبر، مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر(قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند به دستور مقام قضایی جسد این زن برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی حمل شد که تحقیقات مقدماتی نشان داد هیچ گونه آثار ظاهری ناشی از وقوع جنایت روی جسد وجود ندارد. این در حالی است که اطرافیان این زن عنوان کردند که وی بر اثر مصرف موادمخدر جان باخته است.

 

 

اعتراف به سرقت جواهرات کودکان

روزنامه شرق نوشت: مجرمی که طلای کودکان خردسال را به سرقت می‌برد، به 9 فقره دزدی اعتراف کرد. سرهنگ مصطفی طلوعی، رییس‌پلیس آگاهی زنجان با اعلام این خبر افزود: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت طلاجات کودک خردسالش، ماموران به تحقیق پرداختند و موفق شدند متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند. این مقام انتظامی تصریح کرد: در پی بازجوی‌های به عمل آمده متهم صراحتا به 9 مورد سرقت طلا به عنف در محله‌ها و فرعی‌های خلوت شهرستان زنجان اعتراف کرد.

28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =