ایسنا نوشت:

ایران می‌خواهد در ونکوور برای ارایه خدمات به اتباع ایرانی – کانادایی که در برخی شرایط برای دریافت خدمات کنسولی باید به اتاوا سفر کنند،‌ اقدام به گشایش کنسولگری در ونکوور کند اما سیاست دولت فدرال چنین کاری را منع می‌کند.
روزنامه‌ " ونکوورسان" نوشت: کامبیز شیخ حسنی، کاردار سفارت ایران در اتاوا در بیانیه‌ای اظهار کرد که بسیاری از ایرانی‌ها ( در کانادا) دارای منافع تجاری یا خانواده در ایران هستند.
این گزارش حاکی است: به دلیل آ‌نکه حقوق ایران تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسد، ایرانی‌ها برای ورود به کشورشان باید از مدارک ایرانی خود استفاده کنند.
بر اساس این گزارش، شیخ حسنی گفت که تنها جایی در کانادا را که می‌توان این اسناد و مدارک را تهیه کرد، سفارت ایران در اتاوا است و این یعنی که آن دسته از ابتاع ایرانی – کانادایی که خارج از اتاوا زندگی می‌کنند باید اسناد ارزشمند خود نظیر گواهی تولد و پاسپورت را از طریق ایمیل ارسال کنند.
بنابراین گزارش دیگر تبادلات نظیر صدور گواهی تولد ایرانی یا حق الوکاله تبادلات ارزشمند باید به صورت شخصی انجام گیرد و این به معنای آن است که متقاضی باید به اتاوا برود یا منتظر بماند نمایندگان سفارت نزد آنها بروند.
با این حال دولت کانادا اجازه‌ی گشایش کنسولگری در خارج از اتاوا را بر اساس " سیاست‌ تعامل کنترل شده" خود که تماس میان دو دولت را محدود می‌کند، به ایران نمی‌دهد و نیز از ایجاد خط مستقیم هوایی میان دو کشور به دلیل سردی روابط دیپلماتیک ممانعت می‌کند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =