فیلم‌های جدید استفن دالدری و ژانگ ییمو در بخش خارج از مسابقه شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین روی پرده می‌روند.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره برلین روز دوشنبه اسامی دو فیلم بخش خارج از مسابقه و سه فیلم بخش مسابقه دوره 62 این جشنواره را اعلام کردند.

درام «فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک» به کارگردانی استفن دالدری فیلمساز بریتانیایی با بازی تام هنکس، ساندرا بولاک و ماکس فون سیدو برای اولین بار در سطح بین‌المللی در بخش خارج از مسابقه جشنواره برلین نمایش داده می‌شود.

دالدری که با اقتباس‌های سینمایی از آثار ادبی چون «ساعت‌ها» و «کتابخوان» شهرت دارد، فیلم جدید خود را هم از روی یک کتاب ساخته است.
«فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک» اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جاناتان سافران فور با موضوع 11 سپتامبر است. استودیو برادران وارنر این فیلم را از 25 دسامبر در آمریکای شمالی اکران می‌کند تا فرصت رقابت در جوایز اسکار را داشته باشد.
 

پوستر فیلم «فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک»
کتاب «فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک» سال 2005 منتشر شد. داستان درباره یک پسر 9 ساله مخترع، دوستدار فرانسه و صلح‌دوست است که برای پیدا کردن قفل کلیدی اسرارآمیز که پدرش پیش از کشته شدن در حادثه 11 سپتامبر برای او باقی گذاشت، نیویورک را زیر پا می‌گذارد.
دالدری برای هر سه فیلم بلند سینمایی خود شامل «بیلی الیوت»، «ساعت‌ها» و «کتابخوان» نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد.

از سوی دیگر، فیلم جنگی «گل‌های جنگ» به کارگردانی ژانگ ییمو فیلمساز چینی با بازی کریستین بیل هم در بخش خارج از مسابقه برلیناله انتخاب شده است.

این فیلم که به عنوان نماینده چین در جوایز اسکار 84 به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شده، درباره قتل عام نانکینگ - اکنون نانجینگ - در 1937 است که در جریان آن حدود 150 هزار غیرنظامی چینی به دست سربازان ژاپنی کشته شدند.
«گل‌های جنگ» با عنوان قبلی «قهرمانان نانجینگ» با 93 میلیون دلار پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین است. این فیلم از روی فیلمنامه‌ای نوشته هنگ لیو و بر مبنای رمان تاریخی «13 زن نانجینگ» نوشته یان گلینگ ساخته شده است.

کریستین بیل ستاره بریتانیایی فیلم‌های «شوالیه تاریکی» و «مشت‌زن» در «گل‌های جنگ» نقش یک کشیش آمریکایی را بازی می‌کند که در آشفتگی‌های جنگ گرفتار می‌شود و به همراه گروهی دختر مدرسه‌ای و 13 زن می‌کوشد از ادامه کشتار جلوگیری کند.
ژانگ ییمو پارسال فیلم «زیر درخت هاثورن» را روی پرده سینماها داشت. او کارگردان فیلم‌هایی چون «قهرمان»، «خانه خنجرهای پران» و «نفرین گل طلایی» است. ییمو 60 ساله در 1988 با فیلم «ذرت سرخ» برنده جایزه خرس طلای جشنواره برلین شد و اولین آسیایی بود که این جایزه را دریافت کرد.

برگزارکنندگان جشنواره برلین همچنین اسامی سه فیلم اول بخش مسابقه جشنواره سال 2012 را اعلام کردند: «اسیر» فیلم جدید بریلانته مندوزا فیلمساز صاحبنام فیلیپینی با بازی ایزابل هوپر بازیگر فرانسوی، درام «بازی‌های کودکانه» به کارگردانی آنتونیو چاواریاس کارگردان اسپانیایی و «کارت‌پستال‌هایی از باغ وحش» تازه‌ترین فیلم ادوین کارگردان اندونزیایی.

اسامی دیگر فیلم‌های دوره بعدی جشنواره برلین در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

مایک لی فیلمساز بریتانیایی ریاست هیئت داوران بخش بین‌الملل شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین را به عهده دارد که 9 تا 19 فوریه 2012 (20 تا 30 بهمن) برگزار می‌شود.
پارسال «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران برنده سه جایزه شامل خرس طلای بهترین فیلم همچنین جوایز خرس نقره‌ای بهترین گروه بازیگری مرد و گروه بازیگری زن از جشنواره برلین شد.

هالیوود ریپورتر / 19 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =