فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) در پنجمین دوره جوایز سالانه اسکرین آسیا پاسیفیک جایزه یک عمر دستاورد را به فیلمساز صاحبنام چینی اعطاء می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، ژانگ ییمو جایزه خود را 24 نوامبر (سوم آذر) در مراسم این دوره جوایز سالانه اسکرین آسیا پاسیفیک در استرالیا دریافت می‌کند.

«گل‌های جنگ» تازه‌ترین فیلم ییمو با بازی کریستین بیل نماینده چین در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار است.

ییمو سال‌ها فیلمساز شورشی سینمای چین بود و فیلم‌های «ذرت سرخ» و «فانوس سرخ را بلند کن» او با وجود ممنوعیت نمایش در این کشور در جشنواره‌های سینمایی مورد تحسین قرار گرفتند.

یخ روابط او با دولت چین در سال‌های اخیر با فیلم‌هایی چون «قهرمان» کمی آب شد و ییمو طراحی مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک 2008 پکن و مراسم شصتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را به عهده گرفت.

او در دوران کاری خود برنده جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم کن، شیرهای طلایی و نقره‌ای جشنواره فیلم ونیز و خرس طلایی و نقره‌ای جشنواره برلین شده است.

«داستان کیو جو»، «خانه خنجرهای پران» و «نفرین گل طلایی» از دیگر آثار این فیلمساز 60 ساله هستند.
«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران و «روزی روزگاری در آناتولی» نوری بیلگه جیلان از ترکیه و بوسنی و هرزگوین هر یک با نامزدی در چهار بخش بیشترین بخت را برای دریافت جایزه از پنجمین دوره جوایز سالانه اسکرین آسیا پاسیفیک دارند.

جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک (
APSA) را دولت کوئینزلند استرالیا با حمایت یونسکو و فیاپف به برترین‌های سینمای آسیا پاسیفیک اعطا می‌کند.
هدف از اعطاء این جوایز ارج نهادن به دستاوردهای سینمایی فیلم‌های منطقه آسیا پاسیفیک و تشکیل یک بازار جهانی است.
ورایتی / 8 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =