در وزارت توسعه اقتصادی روسیه معتقدند که موج اعتراضات ناشی از نتایج انتخابات پارلمانی بر حوزه سرمایه گذاری در روسیه تأثیر ندارد.

در وزارت توسعه اقتصادی روسیه معتقدند که موج اعتراضات ناشی از نتایج انتخابات پارلمانی بر حوزه سرمایه گذاری در روسیه تأثیر ندارد. کارشناسان در نظر خود مشترکند. حوزه سرمایه گذاری در روسیه بد است ، در چند روز آینده هیچ تغییری نکرده است. اما در شرایط معین، جریان صلح آمیز اعتراضات می‌تواند بر سیاست بین‌المللی کشور به طور مثبت تأثیر کند .
آندره کلپاج ، معاون این وزارتخانه دیروز گفت :تحولات پیرامون انتخابات بر جذابیت سرمایه گذاری در روسیه تأثیر نمی‌کند . او ضمن تفسیر پیرامون افت سهام در بورس در هفته گذشته گفت : هنوز زود است بگوییم آیا علت نوسان سهام در بورس انتخابات است یا عصبانیت ناشی از تحولات یورو در اتحادیه اروپا می‌باشد . به قول او تداوم خط مشی بعد از انتخابات برای نظر سرمایه گذاران در مورد اقتصاد روسی تا حد لازم مثبت است، مخصوصاً در شرایطی که وضعیت یورو در اتحادیه اروپا و ریسک در حال رشد در چین، اقتصاد روسی بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار می‌گیرد .
ولادیمیر پانتیتوشین ، اقتصاد دادن کل نمایندگی بارکلایز کاپیتال در مسکو معتقد است : تظاهرات صلح آمیز و مجاز به نفع کشور است ، زیرا به جلوگیری از تشدید تشنج کمک می‌کند . خانم کسنیا یودایفا ، اقتصاددان کل اِزبِر بانک معتقد است که اوضاع در کشور بدون توجه به عصبانیت کوتاه مدت ثابت است . در ماه می سال آینده میلادی ارزیابی امکانات اقتصادی روسیه با ارزیابی سه هفته پیش با توجه به انتخابات ریاست جمهوری زیاد فرق نمی کند .
تسپلیایفا ، مدیر تحلیل سیاسی شرکت BNP PARIBAS یادآور می شود که در اواخر هفته گذشته نوسان کوتاه مدت مانند کاهش قیمت سهام و روبل مشاهده شده بود، اما این نوسان در حدود عادی بوده و پیش بینی عواقب بلند مدت نمی شود . به قول الگ سولنتسف ، همکار مرکز تحلیل اقتصاد کلان و پیش بینی کوتاه مدت در این نوسانات جزو سیاسی باتوجه به اعتراضات مردم را نمی توان مشخص کرد .ولادیمیر براگین ، مدیر تحلیل بازاهای مالی و اقتصاد کلان شرکت الفا کاپیتال معتقد است که تحولات صلح آمیز اعتراضات مردم در هر صورت ریسک اقتصادی را ندارد . تمام کارشناسان بطور عموم یک نظر مشترک دارند، به حوزه بیزنس ایجاد شده در روسیه بعضی از رویدادهای سیاسی نمی تواند زیاد تأثیر کند .
الگ سولنتسف گفت : که محیط سرمایه گذاری در طی چند سال ارزیابی می شود . تسپلیایفا معتقد است که برای حوزه سرمایه گذاری شرط اول و مهم شرایط تأمین فعالیت های تجاری می باشد و مباحثات سیاسی تأثیر نمی کند . در روسیه این شرایط بد است . در روسیه با توجه به شاخص جلب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سالهای 2010 و 2011 منفی بود ، از کشورهای همسایه خیلی عقب تر است و عاملی برای شکست این گرایش نمی بینیم . به نظر او می توان فقط تغییر از اوضاع بد به اوضاع بدتر را انتظار داشت .
براگین اینطور ارزیابی می کند ، اگر به پتانسیل اقتصادی کشور از لحاظ میزان فساد مالی و حفاظت بخش خصوصی نگاه کنیم البته روسیه در ردیف های پایین ریتینگ قرار می گیرد ، اما اگر امکانات درآمد احتمالی ، ارزان قیمت دارایی را در نظر بگیریم شانس کشورمان از تعداد فراوان کشورهای توسعه یافته خیلی بهتر است .
آلکساندر ایفلیف ، همکار شرکت ارنست و یانگ می گوید که روسیه در 20 سال گذشته راه بزرگی را طی کرده است . راهی که سایر کشورها در توسعه اقتصادی خود در صدها سال گذراندند . این کارشناس معتقد است نمی توان گفت که سرمایه گذاران خارجی همیشه از تغییرات سیاسی می ترسند . در غرب عقیده دارند که در روسیه دموکراسی وجود ندارد ، لذا رویدادهای روزهای اخیر در غرب می توانند بطور مثبت تلقی کنند .
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =