265 فیلم بلند سینمایی برای دریافت اسکار بهترین فیلم هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس قوانین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی یکی از شرایط رقابت فیلم‌ها در بخش بهترین فیلم نمایش عمومی آن‌ها به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سینماهای منطقه لس آنجلس تا نیمه‌شب روز 31 دسامبر است.
فیلم‌هایی می‌توانند رقابت کنند که زمان آنها حداقل 40 دقیقه باشد و به شیوه 35 یا 70 میلیمتری در سینماها به نمایش درآیند. نمایش با فرمت دیجیتال هم قبول است. فیلم‌هایی که نخستین نمایش عمومی یا توزیع آنها در فضایی غیر از سینماهاست، نمی‌توانند در هیچیک از بخش‌های اسکار حضور یابند.

در نهایت 10 فیلم در بخش اسکار بهترین فیلم نامزد خواهند شد.

اسامی نامزدهای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 24 ژانویه 2012 (چهارم بهمن) اعلام می‌شود و مراسم این دوره جوایز 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار خواهد شد.

بیلی کریستال مجری مراسم است و برایان گریزر و دان میشر تهیه‌کنندگان پخش تلویزیونی جوایز هستند.
در همین حال، شاخه موسیقی آکادمی اسامی 39 ترانه واجد شرایط برای حضور در بخش بهترین ترانه جوایز اسکار 84 را اعلام کرد.

فیلم‌های انیمیشن حضوری پرقدرت در فهرست کوتاه این بخش دارند. دو ترانه از «خوش‌قدم دو»، سه ترانه از «ماپت‌ها»، سه ترانه از «ریو» و دو ترانه از «وینی پو» در فهرست حاضر هستند.

ترانه‌های فهرست کوتاه این بخش جوایز اسکار پنجم ژانویه در قالب کلیپ‌هایی برای اعضا شاخه موسیقی آکادمی پخش و سپس نامزدها بر مبنای امتیازهای داده شده از سوی اعضاء انتخاب می‌شوند.

اگر هیچ ترانه‌ای نتواند 25/8 امتیاز یا بیشتر کسب کند، در بخش اسکار بهترین ترانه نامزدی معرفی نمی‌شود.
اگر تنها یک ترانه امتیاز 25/8 را به دست بیاورد، آن ترانه به همراه ترانه‌ای که پس از آن بیشترین امتیاز را داشته، نامزد اسکار خواهد شد و اگر دو یا چند ترانه به امتیاز 25/8 یا بیشتر دست پیدا کنند، این بخش چند نامزد خواهد داشت. در این بخش نهایت پنج نامزد انتخاب می‌شود.
همچنین برابر قوانین آکادمی، هر فیلم حداکثر می‌تواند دو ترانه در بخش اسکار بهترین ترانه داشته باشد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که در سال 2007 سه ترانه از فیلم «طلسم‌شده» به فهرست نهایی این بخش راه پیدا کرد و نهایت جایزه به ترانه فیلم «یک‌بار» رسید.

هالیوود ریپورتر / 19 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعيد IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    1 0
    من يك سوال دارم: با توجه به اينكه اكران فيلم "جدايي نادر از سيمين" در لس آنجلس از 30 دسامبر آغاز مي شود، آيا اين فيلم از نظر قانوني مجاز به نامزدي در بخش فيلمنامه اوريجنال است يا نه؟
  • گروه فرهنگ خبرآنلاین IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    2 0
    کاربر محترم، برابر با قوانین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، فیلم‌های خارجی‌زبان در صورت تشخیص شاخه‌های آکادمی در دیگر بخش‌ها هم می‌توانند رقابت کنند. هرچند این اتفاق خیلی رایج نیست، اما در تاریخ جوایز اسکار مواردی بوده که یک فیلم خارجی‌زبان در بخش‌های دیگر نامزد و حتی پیروز شده؛ از همه معروف‌تر فیلم «زندگی زیباست» به کارگردانی و با بازی روبرتو بنینی که در جوایز اسکار 1999 به نمایندگی از ایتالیا حضور داشت. فیلم بنینی در هفت رشته از جمله اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نامزد شد و در نهایت جوایز اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان، بازیگر مرد (بنینی) و موسیقی را دریافت کرد.