آکادمی علوم و هنرهای سینمایی روز جمعه از معرفی 18 فیلم برای حضور در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، برابر با قوانین آکادمی اگر حداقل 16 فیلم برای حضور در بخش اسکار فیلم بلند انیمیشن واجد شرایط شناخته شوند، آکادمی می‌تواند در نهایت پنج فیلم را نامزد اسکار کند.

از سال 2001 که بخش اسکار فیلم بلند انیمیشن راه‌اندازی شد تنها دو بار - 2002 و 2009 - تعداد نامزدهای نهایی این بخش از سه به پنج فیلم رسیده است.

تعدادی از فیلم‌های انیمیشن ارائه‌شده برای حضور در اسکار 84 پیش از این روی پرده سینماها رفته‌اند، از جمله «رنگو» استودیو پارامونت، «پاندای کونگ‌فوکار 2» و «گربه چکمه‌پوش» دریم‌ورکس انیمیشن، «ریو» فاکس، «ماشین‌ها 2» پیکسار، «او هم گول خورده!: شنل قرمزی در برابر شرارت» واینستین و «نومئو و ژولیت»، «مریخ به مامان‌ها احتیاج دارد»، «وینی پو» دیسنی و فیلم زنده/انیمیشن «اسمورف‌ها» سونی.

«ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار» پارامونت، «آرتور کریسمس» سونی، «2
Happy Feet» برادران وارنر همین طور فیلم زنده/انیمیشن «آلوین و سنجاب‌ها: کشتی‌شکسته» از جمله فیلم‌هایی هستند که به زودی در آمریکای شمالی روی پرده می‌روند.

در این بین، چند فیلم کمتر شناخته‌شده هم بخت خود را برای حضور در میان نامزدهای نهایی بخش اسکار فیلم بلند انیمیشن امتحان می‌کنند، از جمله «آلویس نبل» که به نمایندگی از جمهوری چک به بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان نیز معرفی شده، فیلم فرانسوی «یک گربه در پاریس»، فیلم اسپانیایی/انگلیسی «چیکو و ریتا» و فیلم اسپانیایی «
Wrinkles».

اعضاء شاخه فیلم‌های کوتاه و بلند انیمیشن آکادمی، فیلم‌های ارائه شده را برابر با قوانین این بخش بررسی می‌کنند. به عنوان مثال برابر با یکی از قوانین «بیشتر شخصیت‌های اصلی باید انیمیشن باشند و استفاده از انیمیشن نباید کمتر از 75 درصد مدت زمان فیلم باشد.»

برابر با یکی دیگر از قوانین، «موشن کپچر» به تنهایی یک تکنیک انیمیشن نیست و فیلم‌های انیمیشن باید فریم به فریم خلق شود.

ضمنا فیلم‌های ارائه‌شده باید تا پیش از پایان سال 2011 در منطقه لس آنجلس به نمایش درآمده باشند، در این صورت می‌توانند در دیگر بخش‌های اسکار هم رقابت کنند.
اسامی نامزدهای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 24 ژانویه 2012 (چهارم بهمن) اعلام و مراسم اعطاء جایزه 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.

پارسال «داستان اسباب‌بازی 3» تولید دیسنی و پیکسار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.

هالیوود ریپورتر / 4 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =