فیلم سه‌بعدی «ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در چهار هفته اول اکران در هند 254.4 میلیون روپیه (پنج میلیون دلار) فروخت.

به گزارش خبرآنلاین، «ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار» که از 11 نوامبر در سینماهای هند روی پرده رفت، در هفته اول اکران با 73.5 میلیون روپیه رکورد فروش هفته اول یک فیلم انیمیشن در این کشور را شکست.

اکنون فیلم جدید اسپیلبرگ رکورد بیشترین فروش یک فیلم انیمیشن در هند را هم جابجا کرده است.

«راز اسب شاخدار» با 351 نسخه به زبان‌های انگلیسی و هندی و در سه قالب سه‌بعدی، دوبعدی و آیمکس در این کشور به نمایش درآمد و در حال حاضر 146 نسخه فیلم همچنان روی پرده است.  

دانیل کریگ، اندی سرکیس و جیمی بل در «راز اسب شاخدار» بازی می‌کنند که بر مبنای کتاب یازدهم از مجموعه 24 قسمتی هرژه نویسنده بلژیکی ساخته شده است. پیتر جکسون تهیه‌کننده این فیلم است.

«راز اسب شاخدار» یکی از 18 فیلمی است که برای راه یافتن به فهرست نهایی نامزدان بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن جوایز اسکار 84 رقابت می‌کنند. این فیلم همچنین نامزد جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن از سی و نهمین دوره جوایز انی است.
مجموعه قصه‌های مصور «تن تن» که درباره یک خبرنگار جوان ماجراجو است، در سطح بین‌المللی شهرت دارد. تن تن در این قصه‌ها دور دنیا می‌گردد و با ماجراهای مختلف روبرو و با شخصیت‌های کاپیتان هادوک، پروفسور کاتبرت کالکولوس و دو کارآگاه دست و پا چلفتی همراه می‌شود.
قصه‌های مصور «تن تن» در فاصله 1929 تا 1976 منتشر شد و تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. این مجموعه به بیش از 50 زبان دنیا ترجمه شده است.

هالیوود ریپورتر / 8 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =