مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 29 آذر 1390

جاعلان 500 کارت سوخت دستگیر شد

ایسنا نوشت: سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از دستگیری جاعلان 500 فقره کارت سوخت خبر داد. سرهنگ لطف الله‌وطنی در تشریح این خبر گفت: به دنبال ارسال پرونده‌ای به صورت نیابتی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند به این پلیس دستگیری متهمان در دستور کار این پلیس قرار گرفت. وی با بیان اینکه این باند با استفاده از جعل و کلاهبرداری تاکنون بیش از 500 فقره کارت سوخت را جعل کرده بودند افزود: در ساعات پایانی 21 آذرماه سال جاری کارآگاهان ضمن اخذ دستور قضایی از معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان همدان و با استفاده دقیق از اصل غافلگیری، متهم را که حمیدرضا نام داشت، دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی و در حضور متهم دستگیرشده منزل وی مورد بازرسی قرار گرفت، گفت: 25 قطعه کارت عابربانک، 20 عدد پلاک انتظامی، یک دستگاه اسکنر، یک دستگاه پرینتر و فتوکپی، 94 فقره پرونده مربوط به خودروهای اسقاطی و فرسوده به همراه تعداد زیادی دفترچه پس‌انداز برای دریافت وام خودرو، شناسنامه، گواهینامه، اوراق شناسایی خودروهای اسقاطی و فرسوده، عکس و مدارک، دسته چک و غیره نیز کشف و یک دستگاه خودرو از منزل متهم کشف شد.
وطنی اضافه کرد: متهم در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و گفت که با همکاری برادرش و 2 نفر دیگر اقدام به جعل و کلاهبرداری کرده است که در عملیات دیگری متهم دوم این پرونده نیز که علیرضا نام داشت، شناسایی و دستگیر شد که در نهایت متهمان پس از طی تشریفات قانونی با قرار قانونی روانه زندان شدند.

 

بهانه گیری‌های زن پرتوقع مرد را به دادگاه کشاند

فارس نوشت: مردی در دادگاه خانواده گفت: همسرم پرتوقع و ایرادگیر است او حتی از رنگ خانه‌ای هم که آن را برایش بازسازی کردم، ایراد می‌گیرد؛ می‌دانم زندگی در کنار او بی‌فایده است. این مرد با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست تمکین زن خود را به قاضی غلامرضا احمدی رئیس شعبه 266 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه می‌خواهم همسرم به سر زندگیش بازگردد ولی او عین خیالش نیست، اظهار داشت: به خاطر همسرم خانه‌ام را بازسازی کردم ولی او بازنگشت. وی با اشاره به اینکه از این وضع خسته شدم و دیگر نمی‌خواهم بی‌دلیل برای حفظ زندگیمان تلاش کنم، ادامه داد: طی حکم قبلی، کارشناسی دادگاه گفت که باید خانه را بازسازی کنم تا همسرم بازگردد ولی او بازنگشت.
مرد در برابر قاضی احمدی بیان کرد: یک خانه 85 متری در خیابان ظفر دارم ولی همسرم مدعی است که این خانه در شأن او نیست و در حال حاضر مهریه‌اش را به اجرا گذاشته است. زندگی به این شکل فایده‌ای ندارد چون همسرم فقط به فکر خودش است و رنگ کردن و بازسازی خانه هم برای منصرف شدن او تأثیری نداشت.
مرد در ادامه با اشاره به اینکه همسرم قصد ادامه زندگی ندارد، عنوان کرد: همسرم فقط می‌خواهد روی دست من خرج بگذارد و من خانه را عوض کنم اما بازنگردد؛ دیگر نمی‌توانم تصمیم درستی بگیرم. همسرم از خانواده متوسطی است؛ نمی‌دانم چرا اینقدر پرتوقع است و می‌خواهد مرا آزار بدهد و اگر واقعاً قرار نیست با من کنار بیاید و زندگی کند، درخواست طلاق بدهد. مرد با بیان اینکه همسرم مرا به بازی گرفته است، گفت: همسرم نه تنها از مکان خانه بلکه از رنگ آن نیز ایراد گرفته است و من از این بهانه‌گیری‌اش خسته شدم. وی با اشاره به اینکه از هدف همسرم بی‌خبرم، افزود: اگر همسرم واقعاً می‌خواهد بازگردد، باید تصمیم خود را بگیرد و مرا بیش از این آزار ندهد.
قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات مرد، زن را محکوم به تمکین کرد و از مرد خواست خانه‌ای در شأن زن تهیه کند تا کارشناسی دادگاه در این خصوص نظر خود را اعلام کند و جلسه را پایان داد.

 

سقوط یک دستگاه خودرو به داخل حیاط یک مدرسه در مهاباد

ایرنا نوشت: یک دستگاه خودروی سواری دوشنبه شب به دلیل سرعت زیاد به داخل حیاط یک مدرسه در مهاباد سقوط کرد. این حادثه مقارن ساعت 30/22 دقیقه روی داد و یک دستگاه خودروی سواری به دلیل سرعت زیاد به داخل حیاط مدرسه راهنمایی بانو سکینه شافعی سقوط کرد. بر اثر این حادثه چهار نفر از سرنشینان این خودرو زخمی شدند که بلافاصله به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان انتقال یافتند که یکی از آنان به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شد. کارشناسان اداره راهنمایی و رانندگی مهاباد سرعت بالای خودرو و عدم توانایی راننده در کنترل آن را دلیل اصلی این حادثه اعلام کردند.
این برای چهارمین بار است که خودرویی به داخل حیاط این واحد آموزشی که فاقد دیوار حایل است سقوط می کند. مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش مهاباد اظهار کرد: نبود دیوار حایل در این بخش از مدرسه بسیار مخاطره آمیز بوده و هر لحظه امکان تکرار این حادثه به ویژه در ساعات کاری این واحد آموزشی وجود دارد. جلال یوسف نژاد افزود: به رغم چندین بار درخواست از شهرداری مهاباد برای احداث یک دیوار حایل در این محل و سقوط چندین خودرو در حیاط این واحد آموزشی هنوز اقدامی توسط شهرداری در این زمینه انجام نیافته است.

 

واژگونی هوو قربانی گرفت/برخور پژو با کمپرسی جان دو تن را گرفت

ایسنا نوشت: معاون عملیات پلیس‌راه کشور از برخورد یک دستگاه پژو و کمپرسی بنز و مرگ دو تن خبر داد. سرهنگ صمد اسفندیاری در توضیح مهمترین تصادفات شبانه‌روز گذشته در جاده‌های برون‌شهری به برخورد یک دستگاه خودرو سواری 405 با یک کمپرسی بنز اشاره کرد و گفت: در این حادثه که در کیلومتر 9 جاده ساوه به همدان در استان مرکزی رخ داد، دو نفر کشته شدند. کارشناسان تصادفات پلیس‌راه کشور رعایت نکردن حق تقدم از جانب راننده سواری پژو را علت بروز این تصادف عنوان کرده‌اند. معاون عملیات پلیس‌راه کشور همچنین به واژگونی یک دستگاه تریلر هوو در کیلومتر 85 جاده بندرعباس اشاره کرد و گفت: این تریلر که در ساعت 22:30 شب گذشته به علت تخطی از سرعت مطمئنه دچار واژگونی شد، مرگ یک تن را رقم زد.

 

دستگیری سارق طلای دختران دانش آموز در مدارس بوشهر

فارس نوشت: فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری سارقی خبر داد که در مدارس بوشهر با فریب دانش آموزان دختر طلای آنان را سرقت می‌کرد. سردار رضا محمدی یگانه اظهار داشت: چند ماهی بود که چند مورد سرقت طلای دانش آموزان در بوشهر ماموران را حساس کرده بود. با توجه به اینکه بیشتر سرقت‌های طلا در مدارس بود با مدیران مدارس جلسه داشتیم و به مدیران آموزش و پرورش هم تاکید کردیم که هشدارهای نیروی انتظامی را جدی بگیرند. فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد:با توجه به تاکیدات ناجا و هوشیاری مدیر مدرسه، سارق شناسایی و توسط مدیر مدرسه دخترانه 15 خرداد بوشهر دستگیر می‌شود. افراد مالباخته نیز با دیدن سارق وی را شناسایی و تحویل ماموران نیروی انتظامی دادند.
این مسئول در ارتباط با شیوه سرقت این سارق گفت: وی در زمان شلوغی مدارس و زمانی که دانش آموزان در وقت تفریح بودند دخترانی که زیور آلات داشتند را شناسایی کرده و به بهانه خرید مواد غذایی از مدرسه بیرون برده و سپس با این بهانه که می‌خواهد نمونه طلای مورد نظر را برای دخترش بخرد طلاجات مال باخته را بیرون آورده و خودش مجددا طلا را داخل کیف دانش آموز می‌گذاشت، اما فقط دستش را داخل کیف می‌کرده و وقتی بیرون می‌آورده طلا را هم در دست داشته است. سارق خانمی 28 ساله است که چهار مورد سابقه کیفری اعتیاد و روابط نامشروع هم دارد. محمدی یگانه متذکر شد: در این پرونده با آگاه سازی مدیر مدرسه موفق به دستگیری سارق شدیم و سارق نیز به تمام سرقت‌ها اعتراف کرد. سارق طلاها را به مالخرها فروخته بود که مالخرها هم شناسایی شدند.

 

 

دستگیری 8 سارق حرفه ای و کشف200فقره سرقت

سایت پلیس نوشت: رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری هشت سارق حرفه ای و سابقه دار فعال در استان اصفهان خبر داد و گفت: با دستگیری این افراد 200 فقره سرقت کشف و مالباختگان آنها نیز شناسایی شدند. سرهنگ حسین حسین زاده داشت: با پیگیری ها و کارهای پلیسی ویژه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس طی یک هفته گذشته نزدیک به هشت نفر از سارقان حرفه ای سابقه دار و فعال در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند. با دستگیری این متهمان نزدیک به 200 فقره سرقت کشف و مالباختگان آنها نیز شناسایی شدند که در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =