تیراندازی بی‌اشتباه سگ رباتیک ارتش آمریکا / فیلم

تفنگداران دریایی ایالات‌متحده، سگ‌های رباتیک مسلح را موسوم به «ویژن ۶۰» به خدمت گرفته‌اند و آزمایش‌های میدانی آن‌ها در شرایط آب‌وهوایی مختلف، موفق ارزیابی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، فرماندهی عملیات ویژه‌ی تفنگ‌داران دریایی ایالات‌ متحده (MARSOC) درحال آزمایش سگ‌های رباتیکی به نام ویژن۶۰ (Vision60) است که به سلاح گرم مجهزند.

به گزارش زومیت، سگ رباتیک ویژن ۶۰ حدود ۵۱ کیلوگرم وزن دارد و می‌توان آن را فقط در ۱۵ دقیقه مونتاژ یا جداسازی کرد. این ربات با حداکثر سرعت ۱۱ کیلومتربرساعت تا ۱۰ کیلومتر را طی می‌کند. حداکثر ظرفیت حمل این ربات حدود ۱۰ کیلوگرم است و می‌تواند با حداکثر توان خود به‌مدت سه ساعت کار کند. هوش مصنوعی Vision 60 از تراشه‌ی انویدیا Xavier بهره می‌برد.

این سگ‌ها بر پایهQ-UGV (وسیله‌ی نقلیه‌ی چهارپای زمینی، بدون‌ سرنشین و سایز متوسط)، محصول شرکت Ghost Robotics توسعه داده شده‌اند. Q-UGV با قابلیت کار در همه‌ی شرایط آب‌وهوایی، از هوش مصنوعی و تحلیل داده برای شناسایی تهدیدات احتمالی علیه تجهیزات نظامی استفاده می‌کند.

گفته می‌شود که تفنگداران دریایی، احتمالاً قابلیت‌های تهاجمی را به سگ رباتیک مسلح خود اضافه می‌کنند. از قرار معلوم، واحد فرماندهی نیروهای ویژه از دو سگ رباتیک مجهز به سیستم سلاح از راه‌دور SENTRY اونیکس استفاده می‌کند که شامل تفنگ کالیبر ۷٫۶۲×۳۹ میلی‌متری و تفنگ کالیبر ۶٫۵ میلی‌متری می‌شود.

فرماندهی تفنگداران نیروی دریایی از این ربات‌ها در عملیات تونل و امنیت محیطی استفاده کرده، اما از بیان مکان آزمایش خودداری کرده است. ویدئویی که در حساب لینکدین شرکت اونیکس منتشر شده، یکی از سگ‌های رباتیک مجهز به سلاح را در حال انجام عملیات نشان می‌دهد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    او او نکرد وخاک پرانی نکرد
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 1
    بچه ها بیایید نظر بزاریم ببینیم کدوم بهتر مینویسه : این فیلم تبلیغاتی توسط هوش مصنوعی ساخته شده در ضمن آنها آنقدر بدبختن که دلارشان شده 600000 ریال و باید فکری به حال خودشون بکنن همچنین باغ ازگل و چایی هم ندارن که بخورن .همچنین رانت خودرو و املاک آنها در نیویورک برابر با تهران است .