چرا ۸ میلیون تومان حج به حساب یک عده واریز نشده است؟

براساس توضیحات سازمان حج و زیارت، تعداد ۶۶ هزار و ۷۵ نفر از زائران دارای حساب فعال در بانک ملی بوده‌اند که مبلغ مورد نظر به حساب آن‌ها واریز و پیامک آن برای ایشان ارسال شده است.

به گزارش خبرآنلاین ،سازمان حج و زیارت درباره دلیل واریز نشدن وجوه باقی‌مانده از حج تمتع ۱۴۰۲ به حساب تعدادی از زائران توضیح داد.

طبق توضیح روابط عمومی سازمان حج و زیارت، این مبلغ (۸۵ میلیون ریال/ هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه‌ها در بخش‌های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش تعداد خادمان (عوامل اجرایی، فرهنگی و پزشکی) و از طرفی حمایت‌های دولت در تأمین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، حاصل و مقرر شده است در یک بازه زمانی، به حساب زائران بازگردانده شود.

بنابر اعلام این سازمان، از جمع ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر زائر، تعداد معدودی در روزهای گذشته، مبلغ درنظر گرفته‌شده را دریافت نکرده‌اند که علت آن به حساب‌های بانکی این افراد مربوط می‌شود.

براساس توضیحات سازمان حج و زیارت، تعداد ۶۶ هزار و ۷۵ نفر از زائران دارای حساب فعال در بانک ملی بوده‌اند که مبلغ مورد نظر به حساب آن‌ها واریز و پیامک آن برای ایشان ارسال شده است.

تعداد ۹ هزار و ۷۸۹ نفر از زائران دارای حساب فعال در بانک ملت بوده‌اند که مبلغ مورد نظر به حساب آن‌ها واریز و پیامک آن برای ایشان ارسال شده است.

جمعا ۷۵ هزار و ۸۶۴ زائر حج سال گذشته، مبالغ تعیین‌شده را دریافت کرده‌اند.

با احتساب واریز مبالغ به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ در بانک‌های ملی و ملت، به آن تعداد از زائران که هنوز مبالغ مدنظر را دریافت نکرده‌اند نیز پیامک ارسال می‌شود.

سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که از میان ۸۲ هزار و ۵۰۰ زائر، فقط تعداد معدودی (حدود ۶ هزار و ۶۳۶ نفر) به علت فاقد حساب بودن در بانک‌های ملی و ملت، مبلغ بازگردانده‌شده را دریافت نکرده‌اند.

زائران باقی‌مانده باید براساس پیامک ارسالی، به سامانه رزرو سازمان حج و زیارت مراجعه و نسبت به ثبت شماره شبا اقدام کنند.

سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرده است چنانچه زائران در گروه‌های سه گانه فوق، اطلاعات لازم را دریافت نکرده یا پیامک دریافت نکرده باشند، با مدیریت حج و زیارت استان خود تماس گرفته و با اعلام کد ملی، از چگونگی دریافت وجه خود اطلاع یابند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =