جزئیاتی از بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه/ 100 میلیارد تومان از بودجه موسسه آموزشی امام خمینی کجا خرج می‌شود؟

طبق جدول ۷ بودجه ۱۴۰۳، «مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» مبلغ ۷ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان بودجه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «مابه‌ازای بودجه‌های میلیاردی؟»، نگاهی به جدول «سنجه عملکردی» در بودجه ۱۴۰۳ داشته است که بخشی از این گزارش را در ادامه می‌خوانید؛

«مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» دیگر نهادی است که سنجه عملکردی آن برای ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

بر این اساس، پیش‌بینی شده تعداد ۱۰۶ هزار «طلبه بیمه‌شده»، تحت «پوشش بیمه بازنشستگی طلاب و روحانیون» قرار بگیرند. همچنین بناست برای ۲۲۰ هزار طلبه «کمک هزینه معیشتی طلاب» دریافت کنند.

۱۳ هزار و ۵۰۰ خانوار نیز از «مستمری معمرین، ازکارافتادگان و خانواده مرحومین طلاب و روحانیون» برخوردار خواهند بود.

طبق جدول ۷ بودجه ۱۴۰۳، «مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» مبلغ ۷ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان بودجه دارد.

چند نفر در طرح ولایت شرکت می‌کنند؟

اما موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که برای ۱۴۰۳ بودجه‌ای فراتر از ۱۴۰۲ دارد و در عین حال ۱۰۰ میلیارد تومان نیز بودجه اختصاصی دارد، پیش‌بینی شده ۲۰ پروژه در زمینه «فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی» داشته باشد. ۳۵۰ پروژه نیز برای «پروژه‌های پژوهشی» پیش‌بینی شده است.

بودجه اختصاصی این موسسه، ۱۰۰ میلیارد تومان است که بناست برای «تقویت طرح ولایت» استفاده شود. طبق جدول ۲-۷، قرار است ۱۳ هزار نفر در «دوره‌های طرح ولایت» شرکت کنند. طرح ولایت امسال از ۲۸ تیر ماه به مدت ۴۰ روز برای «فعالان فرهنگی» زیر ۲۷ سال، در شهر مشهد برگزار می‌شود. پایه‌گذار این طرح که هدفش «آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی و صیانت از اندیشه ولایت و تبیین ارزش‌ها و عقاید اسلام» عنوان شده، مرحوم محمدتقی مصباح یزدی، بنیانگذار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =