بیانیه وزارت خارجه به مناسبت روز نکبت/ ادامه بی‌کیفری جنایتکاران صهیونیستی، مغایر مقررات حقوق بین‌الملل است

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای به مناسبت روز نکبت (یوم النکبه) بر موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین و رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی و حمایت از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین متن بیانیه وزارت خارجه بدین شرح است: چهاردهم می ۱۹۴۸ میلادی سرآغاز دوره نکبت بار اشغال خاک فلسطین و نقض آشکار حقوق مردم مظلوم آن به ویژه حق تعیین سرنوشت آنهاست که ۷۶ سال است تبعات شوم آن، دامن منطقه و جهان اسلام را فراگرفته و به زخمی عمیق و رنج‌آور بر پیکره جهان اسلام بدل شده است.

روز نکبت (یوم النکبه)، سالروز ایجاد رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی در قلب جهان اسلام با توطئه خباثت آمیز استعمار انگلیس و یادآور شروع دوره خونبار نسل‌کُشی، قتل عام، آوارگی، اشغال و هتک حرمت سرزمین مقدس فلسطین با چراغ سبز و حمایت مستقیم و غیرمستقیم قدرت‌های استعماری جهان و در راس آن‌ها ایالات متحده آمریکا است.

رژیم جعلی صهیونیستی که نماد بارز تروریسم سازمان یافته رسمی در جهان است، هر بار صفحه ننگین تازه‌ای بر دفتر قطور جنایات بین‌المللی خود می‌افزاید؛ کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان‌های ناصر و شفا در نوار غزه، تصویری دهشتناک از جنایت این رژیم سفاک علیه بشریت را به تصویر می‌کشد.

ارتکاب جنایات بین‌المللی از جمله جنایات جنگی، نسل‌کُشی و جنایات علیه بشریت، مغایر با ارزش‌های بنیادین سازمان ملل متحد و تمامی هنجارها، اصول و موازین شناخته شده بین‌المللی محسوب شده و بدون تردید موجبات مسئولیت کیفری مرتکبین آنها را فراهم ساخته و ادامه بی کیفری جنایتکاران صهیونیستی، مغایر مقررات حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران کشتار بیش از سی و پنج هزار انسان بی‌گناه اعم از زن و کودک و مردان بی‌دفاع و مجروح شدن هفتاد و پنج هزار نفر و آواره ساختن صدها هزار انسان بی پناه در مناطق اشغالی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی آمریکا در بیش از هفت ماهه گذشته را به شدت محکوم می‌نماید و اقدام آمریکا در کارشکنی و اخلال در روند توقف جنگ و ‌کشتار علیه غزه و مخالفت اخیر آن با شناسایی دولت فلسطین در سازمان ملل متحد را غیر قابل قبول، غیرمسئولانه و در تضاد با درخواست جامعه جهانی می‌داند.

اکنون که از تصویر واقعی رژیم آپارتاید اسرائیل پس از سال‌ها مظلوم‌نمایی منافقانه در پشت قاب تصویر یهودستیزی پرده برافتاده و افکار و وجدان‌های بیدار جهان از پس غبار سال‌ها تبلیغ رسانه‌ای، پی به ماهیت واقعی این موجودیت پلید برده‌اند و از دیگر سو تشتُّت و اختلاف درونی بیش از هر زمان در میان ارکان این موجودیت جعلی هویدا گشته، امید می‌رود این نکبت و هولوکاست واقعی علیه ملت مظلوم، مقاوم، آزاده و شجاع فلسطین با جشن روز آزادی این سرزمین تاریخی پایان یابد.

مجمع‌ عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه ٢١ اردیبهشت ۱۴۰۳ قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن تأیید شد کشور فلسطین شرایط عضویت کامل در سازمان ملل را مطابق با ماده چهار منشور متحد داراست.

در این راستا وزارت امور خارجه با تأکید بر موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین و رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی و حمایت از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین، بار دیگر همبستگی خود را با آرمان ملت فلسطین اعلام و تاکید می‌کند مسئله فلسطین در رأس مسائل جهان اسلام قرار دارد.

همچنین جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اعلام و پذیرش فلسطین به‌ عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد را اولین گام و نقطه‌ عطفی در رسیدگی به بی‌عدالتی‌های تاریخی می‌داند که مردم فلسطین با صبر و توکل متحمل شده‌اند.

وقوع حوادث اخیر از طوفان الاقصی تا عملیات مقتدرانه وعده صادق در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی و خروش جنبش مقاومت در منطقه، زمینه‌ساز حوادث آینده سازی است که با خروش و فریاد حمایت و دفاع ملت‌های آزاده بخصوص نخبگان و اقشار مختلف مردم در اقصی نقاط جهان از جمله اساتید و دانشجویان شجاع و آزاده در غرب و شرق عالَم و بیداری افکار عمومی جهان، به رفع کامل اشغال از سرزمین فلسطین و احقاق حقوق تاریخی ملت آن بویژه تشکیل دولت مستقل و یکپارچه فلسطین در کل این سرزمین تاریخی به پایتختی قدس منجر خواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =