سومین جشنواره گلاب کلاته رودبار دامغان برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از برگزاری سومین جشنواره گلاب کلاته رودبار با همکاری شهرداری و شورای اسلامی کلاته رودبار در شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، مجتبی اکبرپور روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران گفت: سومین جشنواره گلاب شهر کلاته رودبار در روزهای ۲۷ الی ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل پارک تفریحی و گردشگری پیرخوشدر شهر کلاته رودبار از توابع شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان بابیان اینکه این جشنواره همراه برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و خانوادگی است، افزود: همایش پیاده‌روی، اجرای موسیقی محلی و سنتی و اجرای زنده خواننده بنام ایران، حمید عسگری، اجرای گروه طنزپردازی اجرای نمایش طنز مازندرانی سید کاظم حسینی ملقب به عمو نوروز، اجرای طنزپرداز مطرح کشوری، حمید ماهی صفت و استندآپ کمدی آقای مرتضی اسماعیلی، استقرار غرفه‌های گلاب‌گیری سنتی و نمایشگاه صنایع‌دستی از برنامه‌های این جشنواره است.

مجتبی اکبرپور گفت: بخشی از گلاب تهیه‌شده در این مراسم نذر شستشو حرمین امامین عسکریین خواهد شد.

او بابیان اینکه کلاته رودبار از مزارع گل محمدی باکیفیتی برخوردار است، گفت: جشنواره گلاب می‌تواند علاوه بر زنده نگه‌داشتن آیین‌های کهن و اصیل گذشتگان با شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهر کلاته رودبار، گامی مؤثر در افزایش فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گردشگری در این شهر باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: اشاعه ترویج آداب سنت‌های ایران اسلامی و ایجاد شورونشاط اجتماعی محور، هدف اصلی این برنامه است.

مجتبی اکبرپور گفت: عرضه و فروش صنایع‌دستی و محصولات محلی در این جشنواره‌، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار روستایی را به دنبال خواهد داشت.

او با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه افزود: برخورداری از طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد، معادن فعال و جاذبه‌های تاریخی، زمینه‌ساز تبدیل این منطقه به شهری گردشگر پذیر است.

کلاته رودبار در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر دامغان در دامنه کوهستان البرز واقع‌شده است. آب‌وهوای آن از ویژگی‌های کوهستانی برخوردار است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل باعث شده تا این شهر و ییلاق آن به یکی از زیباترین جاذبه‌های سمنان تبدیل شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =