مروری بر حوادث ایران در جمعه 2 دی 1390

اسامی شهدای سقوط بالگرد انتظامی در خاش اعلام شد

ایرنا نوشت: پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان اسامی سه شهید سقوط بالگرد متعلق به نیروی انتظامی در شهر خاش را اعلام کرد. بر اساس اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، پیکر شهیدان رامین جدی، بهمن عبدالعلی پور و مرتضی بنی نجار ظهر روز جمعه تحویل پزشکی قانونی خاش شده است. این سه شهید شامل خلبان و دو سرنشین بالگرد سانحه دیده غیر بومی هستند و پیکر پاکشان به زادگاهشان انتقال خواهد یافت. بالگرد نیروی انتظامی مقارن ظهر امروز جمعه بر اثر برخورد با دکل بی سیم در یک مرکز نظامی در شهر خاش سقوط کرد و سه نفر شهید شدند.

 

زوج جوان به دام قاتل خاموش افتاد

سایت سازمان آتش نشانی نوشت: گاز گرفتگی و عدم رعایت اصول ایمنی باعث مرگ دردناک زن و شوهر جوانی شد.
تعدادی از همسایگان یک ساختمان مسکونی که نگران حال ساکنین یکی از واحدهای مسکونی این ساختمان شده بودند بی درنگ با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست کمک فوری کردند. ستادفرماندهی آتش نشانی هم به محض دریافت این اطلاعات بلافاصله زنگ اعلام حادثه ایستگاه 92 را به صدا درآورده و آتش نشانان را به محل حادثه در منطقه تهرانپارس، خیابان جشنواره، خیابان درختی راهنمایی کردند.
غلامحسین عجبی افسر آماده منطقه 3 عملیات که در محل حضور داشت، در این باره گفت: با رسیدن به آدرس مورد نظر مشاهده شد که حادثه در طبقه دوم ساختمانی 4 طبقه که دارای 8 واحد مسکونی بود اتفاق افتاده بود. آتش نشانان در حضور نیروی انتظامی و با استفاده از تجهیزات ویژه، اقدام به باز کردن درب منزل کردند که به محض ورود به داخل آپارتمان، با جنازه های زن و مرد جوانی روبرو شدند که در داخل اتاق خواب افتاده بودند. عجبی علت مرگ این زوج جوان را استنشاق گاز مونواکسید کربن ذکر کرد و گفت: پس از بازدید و بررسی بیشتر مشخص شد که به دلیل روشن بودن آبگرمکن و بخاری گازسوز در این واحد 44 متری و بستن تمامی منافذ و راه های ورود خروج هوای آزاد، این زن و شوهر جوان دچار گاز گرفتگی شده و و متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

 

یک کشته و 6 مجروح در درگیری اشرار مسلح و مردم آبپخش

فارس نوشت: رئیس ستاد حفاظت اجتماعی آبپخش از یک کشته و 6 مجروح در درگیری اشرار مسلح و مردم آبپخش خبر داد. مصطفی رضایی با تایید کشته شدن یک نفر در درگیری اشرار مسلح با تعدادی از موتورسواران آبپخش، اظهار داشت: در این درگیری تعداد 7 نفر شامل پنج نفر از اهالی آبپخش و 2 نفر از اشرار به بیمارستان منتقل شدند که یکی از جوانان آبپخش به نام داوود جمالی جان خود را از دست داد.
وی در تشریح جزئیات این حادثه افزود: عصر امروز در زمان تمرین موتورسواران آبپخش در فرودگاه آبپخش، سارقان مسلح به قصد سرقت موتورسیکلت‌های جوانان آبپخش به آنها حمله‌ور شدند که با مقاومت موتورسواران روبرو شدند و در ادامه تعدادی از مردم و نیروی انتظامی نیز خود را به محل حادثه رساندند که تعدادی از سارقان دستگیر و تعدادی از آنها نیز مجروح شدند که هم‌اکنون در بیمارستان به سر می‌برند.
رئیس ستاد حفاظت اجتماعی آبپخش بیان کرد: 5 نفر از مجروحان این حادثه‌ از اهالی شهر آبپخش و 2 نفر دیگر از اشرار و بازداشت‌شدگان هستند که حال 3 نفر از مجروحان حادثه وخیم است و یکی از مجروحان نیز جان خود را از دست داده است.

رضایی عنوان کرد: با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی شاهد کشف و ضبط دو قبضه سلاح کلاشنیکف توسط نیروهای نظامی و امنیتی بوده‌ایم. بازداشت‌شدگان این حادثه همگی از اهالی روستاهای همجوار بخش بوده‌اند و هم‌اکنون در اختیار نیروهای امنیتی هستند.

 

لوله قطور فاضلاب شهری در غرب تهران آتش گرفت

سایت سازمان آتش نشانی نوشت: آتش سوزی و دود ناشی از سوختن یک لوله بزرگ فاضلاب شهری با تلاش آتش نشانان در ساعات اولیه بامداد جمعه خاموش شد.
با اعلام رخداد این حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 74 به همراه تانکر آبرسان 12 هزار لیتری ایستگاه 20 هم زمان ساعت 03:36دقیقه بامداد امروز به محل حادثه در زیر پل کن واقع در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت اعزام شدند.

علی اسدی افسر آماده منطقه چهار عملیات آتش نشانی که برای هماهنگی بیشتر در محل حادثه حاضر شده بود در این باره گفت: وقوع آتش سوزی در زیر پل کن باعث شده بود که دود و شعله ناشی از آن، دید رانندگانی را که از روی پل درحال تردد بودند را مختل کند به طوری که اغلب این خودروها از حرکت باز ایستاده بودند. آتش نشانان به دلیل مسافت زیاد و صعب العبور بودن مسیر رسیدن تا محل آتش سوزی در زیر پل مجبور شدند لوله های آبرسان را به فاصله زیادی و تا محل حادثه بکشند. به رغم این مشکلات نیروهای آتش نشانی سرانجام توانستند در کمترین زمان ممکن، شعله های آتش را با ریختن کف مخصوص بر روی لوله، مهار و کاملا خاموش کنند.
وی گفت: این لوله 50 اینچی که طول آن 50 متر و از جنس پلیمری بود برای انتقال فاضلاب شهری منطقه در حال کار گذاشتن در زمین بود که ظاهرا بر اثر افتادن شی مشتعل دچار آتش سوزی شده بود.

اسدی با اعلام این که خوشبختانه در جریان این حادثه به کسی آسیب نرسید، اظهار داشت: با توجه به اشتعال زا بودن این لوله، تقریبا بیش از نیمی از آن در این حادثه در آتش سوخت و خسارت زیادی به لوله وارد شد.

 

شیاد آب طلایی را شناسایی کنید

فارس نوشت: پلیس آگاهی تهران از شهروندان خواست تا فردی را که با درخواست کمک از پیرزن ها اقدام به کلاهبرداری و شیادی می کرد شناسایی و مخفیگاه وی را به پلیس معرفی کنند. در تاریخ 6 اردیبهشت ماه سال جاری وقتی که زنگ در منزلی در خیابان پرستار به صدا درآمد زن مسن صاحب خانه از آن طرف آیفون صدای مردی را شنید که می گفت پسر بچه اش به زمین افتاده و یک لیوان آب می خواهد. پیرزن وقتی که به جلوی در خانه رفت مردی حدوداً 45 ساله را دید که با دستپاچگی و بریده بریده از افتادن پسر بچه خود از خودرو وانت حرف می زد: در همین کوچه خانه گرفتیم و همسایه شما شدیم. امروز در حال اسباب کشی هستیم. پسر کوچکم از روی اثاثیه بالای وانت، به زمین افتاده و از ترس بیهوش شده است. در حالی که پیرزن لیوان آب را به او می داد، مرد ناشناس از وی خواست تا گردنبند طلایش را داخل لیوان بیندازد؛ چون که می گویند: خوردن آب طلا، ترس پسر بچه ها را از بین می برد!
مرد ناشناس به محض این که طلای پیرزن داخل لیوان آب جای گرفت به سرعت به سمت ابتدای کوچه به راه افتاد. پیرزن هم به دنبالش دوید، اما قبل از این که بتواند خودش را به او برساند از این مرد ناشناس خبری نبود. پیرزن در حالی که لیوان را شکسته روی آسفالت کف خیابان دید، تازه فهمید که این نقش بازی کردن فقط برای سرقت گردنبندش صورت گرفته است.
با شکایت این مالباخته، بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 14، پرونده جهت رسیدگی تخصصی و شناسایی و دستگیری متهم ناشناس به کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداری پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد. قبل از این سرقت و از ابتدای سال جاری چندین سرقت مشابه در محدوده خیابان های پیروزی، نبرد، غیاثی، بلوار ابوذر و غیره انجام شده بود و در تمامی این سرقت ها زنان مسن طعمه این سرقت ها واقع شده بودند. در تحقیقات اولیه کارآگاهان پایگاه ششم معلوم شد که روی در منزل پیرزن دوربین مداربسته نصب شده است. با بررسی کارآگاهان تصاویر ثبت شده از مرد ناشناس که گردنبند قیمتی را به همین راحتی به سرقت برده بود، به دست آمد. تلاش کارآگاهان برای شناسایی متهم این پرونده در ماه های بعد ادامه داشت. درحالی که شکایات مشابهی به پایگاه واصل شده بود. تمامی مالباختگان زن و جالب تر این که اغلب این افراد زنان مسنی بودند که به همین شیوه طعمه مرد شیاد قرار گرفتند.
کارآگاهان با تصاویری که از طریق یکی از این مالباختگان از متهم در دست داشتند، سعی کردند از میان سارقان سابقه دار سال های اخیر پلیس آگاهی، هویت واقعی این متهم را مشخّص کنند. برای این کار پرونده های بسیاری بررسی شد، یا تصویر مرد ناشناس به رؤیت کارآگاهان در سایر پایگاههای پلیس آگاهی رسید، اما این فرد مرموز با این اقدامات مورد شناسایی قرار نگرفت و همچنان سرقت ها و یا به نعبیر بهتر کلاهبرداری های خود را ادامه می داد. با توجه به تکرار این سرقت ها در چند ماه اخیر و این که در تمامی این سرقت ها نشانی های سارق مشابه بوده، معاون دادستان تهران و رئیس دادسرای ناحیه 14 تهران با انتشار بدون پوشش تصاویر متهم ناشناس در رسانه‌ها برای شناسایی هویت واقعی و مخفیگاهش موافقت کرد.

در همین رابطه سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: از شهروندانی که از هویّت این سارق و یا از مخفیگاه او اطلاعی در دست دارند درخواست می شود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نبرد شمالی یا بازپرسی شعبه 13 دادسرای شهید محلاتی واقع در بلوار ابوذر مراجعه و یا با شماره تلفن های 21867966 یا 33190004 تماس بگیرند.

 

سقوط زن میانسال در چاهک آسانسور

سایت سازمان آتش نشانی نوشت: زن خانه داری هنگام بازکردن درب کابین آسانسور دچار حادثه شد و به درون چاهک آسانسور سقوط کرد که آتش نشانان او را نجات دادند.
شاهدان و همسایگان با دیدن سقوط یک نفر به داخل چاهک آسانسور یک ساختمان 5 طبقه مسکونی، خبر رخداد این حادثه را به سامانه 125 اطلاع دادند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران هم بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 80 و گروه نجات 8 را همزمان ساعت 11:11 دقیقه صبح امروز به محل حادثه در بلوار فردوس، خیابان ابراهیمی جنوبی اعزام کردند. فریبرز کافی فرمانده همراه آتش نشانان در این باره گفت: آتش نشانان بی درنگ عملیات ایمن سازی را انجام دادند و با ورود به عمق 4 متری چاهک آسانسور موفق شدند این زن 50 ساله را با انجام کمک های اولیه و رعایت اصول ایمنی از درون چاهک بیرون آورده و نجات دهند.
وی در مورد چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: این زن از طبقه منفی یک به قصد رفتن به طبقات فوقانی، وارد اتاقک آسانسور شد غافل از این که کابین آسانسور به علت نقص فنی در طبقه دوم متوقف بود. او بدون توجه به وجود اتاقک در محل خودش، به داخل فضای چاهک آسانسور وارد شد که به علت نبود اتاقک ناگهان به کف چاهک آسانسور در طبقه منفی 2 سقوط کرد. این شهروند میانسال بر اثر این حادثه از ناحیه پا و کمربه سختی دچار آسیب دیدگی و شکستگی شد که آتش نشانان، وی را از انتهای چاهک آسانسور خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند تا سریعا به بیمارستان منتقل شود.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    6 0
    بعضي خبرها ادمو به ياد فيلمهاي وسترن ميندازه