انفجار بمب انتحاری بین جمعیت اسرائیلی‌ها و برخورد مرگبار هواپیمای وزیر راه به کوه به روایت مرحوم هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی روز بیست و هشتم اردیبهشت اخباری در مورد اسراییل و آمریکا نوشته‌ و به جزییات حادثه برای وزیر راه و رابطه ایران و اروپا اشاره کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

بالاخره امروز بعدازظهر اعلام شد که هواپیمای حامل وزیر راه و [ترابری] و همراهان در جنوب ساری به کوه خورده و متلاشی و همه سرنشینان ‌کشته شده‌اند. معلوم شد اطلاعیه دیشب وزارت کشور نادرست بوده. در ترکیه هم سومین هواپیمای [باری نظامی] ساکا، مونتاژ ترکیه [در اطراف آنکارا] سقوط کرده است؛ تکنولوژی آن از اسپانیا است.

در اسرائیل، یک عرب شهادت‌طلب، بمبی در بین جمعیت اسرائیلی‌ها منفجر کرده و خودش شهید شده و هفت نفر از صهیونیست‌ها را کشته و حدود چند نفر را مجروح کرده که حال چند نفر وخیم است. دولت اسرائیل، جلسه فوق‌العاده گرفته و از آمریکا تقاضا کرده که برای خاموش‌کردن خشونت‌ها دخالت کند؛ حالت استیصال به خود گرفته‌اند و فرماندهان ارتش گفته‌اند، بیش از این نمی‌توانند فلسطینی‌ها را مهار کنند.

در آمریکا، [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور]، برای حل مشکل انرژی که فعلاً کالیفرنیا را دچار مشکل کرده، طرحی ارائه کرده که با استفاده بیشتر از زغال سنگ و نیروگاه‌های هسته‌ای و حفاری چاه‌های نفت در منطقه حفاظت‌شده آلاسکا، انرژی بیشتری تولید کنند، ولی طرفداران محیط زیست، این طرح را به استهزا گرفته‌اند و می‌گویند، این مثل این است که وسایل منزل را آتش بزنیم، برای حل مشکل کمبود جا در خانه و طرح‌ها را فاجعه نامیده‌اند؛ گرچه صنعتگران و کارتل‌های نفتی، آن را تأیید کرده‌اند.

اتحادیه اروپا تصویب کرده که به تدریج روابط با ایران توسعه یابد. در رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب، برای خنثی‌کردن اثر مصاحبه [علی] افشاری، تلاش زیادی می‌کنند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907760

برچسب‌ها