تشدید نظارت بر قیمت لاستیک خودرو/ قیمت لاستیک تا ۳۵ درصد گران شده است

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد مقدس گفت: نظارت بر عرضه لاستیک خودرو بویژه لاستیک دولتی با توجه به افزایش بین ۱۰ تا ۳۵ درصدی قیمت انواع لاستیک در اردیبهشت ماه، تشدید شده است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محسن صیادی در گفتگویی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، قیمت لاستیک خودرو با نرخ دولتی در بازار افزایش یافته و دریافت لاستیک دولتی نیز با کمی تغییر همراه بوده است، اظهارکرد: در شرایط جدید، برای دریافت آن شماره شاسی و شماره موتور نیز از متقاضی درخواست می‌شود.

وی گفت: با این حال فاصله قیمتی بین لاستیک دولتی با قیمت لاستیک خودرو در بازار آزاد در اندازه‌های "۱۳" و "۱۴" حدود ۳۰ درصد کمتر است، البته اندازه‌های بالاتر لاستیک در بازار آزاد قیمت مناسبی دارند و حتی زیر قیمت مصوب نیز عرضه می‌شوند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد مقدس با بیان اینکه نیروهای این مدیریت نظارت خود را بر عرضه لاستیک‌های دولتی افزایش داده‌اند تا فاصله قیمتی بین لاستیک خودرو با نرخ دولتی و نرخ آن در بازار آزاد از بین برود، افزود: در این راستا با گران‌فروشان برخورد قاطع می‌شود.

صیادی تصریح کرد: در مدت یک سال گذشته بیش از ۷۸۳ مورد بازرسی از سطح بازار لاستیک خودرو در مشهد انجام گرفته که منجر به تنظیم ۹۴ فقره فرم تخلف، مهر و موم ۱۳ واحد صنفی و بازگشت حدود ۲۰۰ میلیون ریال به شاکیان شده است.

وی افزود: تولیدکنندگان لاستیک با تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نرخ دولتی لاستیک خودرو در اردیبهشت ماه را بین ۱۰ تا ۳۵ درصد افزایش داده‌اند که این افزایش نرخ بین انواع خودروها شناور است.

صیادی گفت: نظارت بر عرضه لاستیک خودرو بویژه لاستیک دولتی با توجه به افزایش بین ۱۰ تا ۳۵ درصدی قیمت انواع لاستیک در اردیبهشت ماه، تشدید شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =