۳۰ اردیبهشت؛ آغاز ماراتن بزرگ علمی دانش‌آموزان استان سمنان/ برپایی میز پاسخگویی به اولیا و دانش‌آموزان در ادارات شهرستان‌ها و مناطق ۱۱گانه استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در آستانه آغاز ماراتن بزرگ علمی دانش‌آموزان در گفت‌وگویی ویژه درخصوص سامانه دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم توضیحات تکمیلی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت‌وگویی ویژه پیرامون آماده‌سازی حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی و فعال‌شدن سامانه دریافت کارت ورود به جلسه و... به ارائه توضیحات تکمیلی پرداخت.

وزیری در ابتدای سخنانش اظهار داشت: پس از گذشت قریب به یک‌سال، تلاش مدیران و معلمان مدارس و سخت‌کوشی دانش‌آموزان به ثمر نشست و کم‌کم به پایان سال تحصیلی نزدیک شدیم و امتحانات نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به‌طور هم‌زمان از فردا یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که آزمون نهایی، در واقع بزرگ‌ترین آزمون پس از انقلاب اسلامی است، افزود: بی‌تردید مدیران و کادر آموزشی مدارس و والدین تلاش کردند تا شاهد آزمون مؤفق در سراسر استان باشیم و تمام اهتمام عوامل اجرایی نیز این است که دانش‌آموزان در کمال آرامش و امنیت این آزمون‌ها را با مؤفقیت پشت سر گذارند و میز پاسخگویی به اولیا و دانش‌آموزان در اداره‌کل و تمامی ادارات شهرستان و مناطق استان برپا شده است.

***دانش‌آموزان هیچ نگرانی برای حضور در جلسه امتحان نهایی نداشته باشند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تأکید کرد: مبنای سؤالات آزمون نهایی محتوای خود کتاب است و تمام زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون در حوزه‌های تعیین‌شده با تجهیز امکانات موجود انجام شد و والدین و دانش‌آموزان برای حضور در جلسه آزمون، هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

وزیری با اشاره به تأثیر ۵۰ درصدی نمره آزمون در کنکور سراسری یادآور شد: تلاش شده تا سیاست آرامش حکمفرما باشد و هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن کارت از حضور در جلسه آزمون محروم نشود.

وی با تأکید بر این‌که مدیران مدارس برای دریافت کارت ورود به جلسه دانش‌آموزان روزانه استان از پایه دهم تا دوازدهم و مدارس بزرگسال، دسترسی به سامانه دارند، گفت: آن‌دسته از دانش‌آموزانی که مؤفق به دریافت کارت نشده‌اند می‌توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر و عکس‌دار خود در محل برگزاری و حوزه آزمون شرکت کنند و اگر حوزه امتحانی دانش‌آموزی هم مشخص نشده می‌تواند با مراجعه به اداره آموزش و پرورش شهرستان خود از محل برگزاری آزمون مطلع شود.

***مبنای سؤالات آزمون نهایی، محتوای خود کتاب است

وزیری در ادامه سخنانش از دانش‌آموزان خواست تا مطالب کتاب را دقیق خوانده و آموخته‌های ارائه‌شده از سوی معلمان و دبیران خود را مرور کنند تا در این آزمون، مؤفق و سربلند باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: عوامل اجرایی آزمون نیز از ساعت ۱۴:۳۰ شنبه ۲۹ اردیبهشت سال جاری در ادارات شهرستان‌ها حضور دارند و پاسخگوی والدین و دانش‌آموزان در زمینه کارت ورود به جلسه و... هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =